۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

اول شهریوماه، روز تولد شیخ الرئیس طیب و حکیم گرانقدر ایرانی و روز پزشک را به همکاران صدیق، خدوم و اساتید والا مقام جامعه پزشکی تبریک و تهنیت می گویم.

پزشک در فرهنگ کهن ایرانی همواره از جایگاه ویژه ای برخودار بوده است که این جایگاه به واسطه تعالیم ارزشمند اسلامی رنگ قداست به خود گرفته است. در باور اسلامی طبابت، عبادت است و وقتی دانش، تجربه، تعهد و عاطفه یک پزشک غبار غم و اندوه را از چهره بیمار و خانواده اش می زادید، می توان پزشکی را یک رسالت دانست نه یک شغل.

در سفینه البحار از امام صادق(ع) نقل شده است که مردم هر شهری به سه چیز نیازمندند که در امور دنیا و آخرت خود به آنها رجوع کنند و اگر آن سه را نداشته باشند گرفتار سرگردانی می شوند، دین شناس دانای پرهیزگار، حاکم نیکوکاری که مردم از آن اطاعت کنند و پزشک دانای مورد اعتماد.

مرور خدمات جامعه پزشکی در کشور ما نماینگر برگ زرینی در کارنامه این قشر خدمتگزار است. از تلاش تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس و حضور آنان در صحنه های نبرد با متجاوزین به این مرز و بوم گرفته تا خدمت بی چون و چرای آنان. علی رغم برخی از بد خلقی ها و کوته فکری ها تاکنون هیچ تعللی در ارائه خدمات این خیل زحمتکش به مردم نیازمند ایجاد نکرده است.

بدیهی است که عدم رعایت شان و منزلت اجتماعی این قشر از طرف مبادی ذی ربط و بعضا همکاران، کاهش انگیزه و کیفیت سطح خدمات این قشر را به ارمغان آورده است که حاصل آن کاهش سطح سلامت جامعه خواهد شد، بنابراین شایسته است با توجه ویژه به شاغلین حوزه سلامت و جایگاه اجماعی ایشان، سبب جلب و جذب استعدادها به این حوزه و ماندگاری آنان در فضای سلامت کشور باشیم.

در خاتمه به عنوان نمایندگان مردم از زحمات و تلاش های شبانه روزی این قشر سپید پوش و سبزاندیش تشکر نموده، عزت و سلامت آنان را از خداوند منان طلب می نمایم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    26 12
    خیر جان من. پزشکی هم شغل است. با اخلاق و عاطفه یک عدد نان هم به هیچکس نمی دهند. تنها فرقی که دارد این است که شغل پزشکی با جان مردم سروکار دارد لذا پزشکان باید کارشان را دقیق انجام دهند. البته کیه که قدر بدونه. چندوقت پیش قوه قضاییه برای پزشک بودن من تره هم خرد نکرد و حتی به حرفهایم گوش نداد تا عده ای حق مرا ضایع کردند و من هم دست کشیدم. از همان روز فهمیدم پزشکی هم شغل است و بقیه اش هندوانه ای است که زیر بغل امان می گذارند تا از ما بهتر بهره کشی کنند.
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      13 5
      پزشکی هم شغل است ولی نباید اخلاق را زیر پا گذاشت من هم استاد دانشگاه هستم حقم از نظر مالی روحی و فرهنگی شبانه روز زیر پا گذاشته میشود ولی سعی نمی کنم اخلاق انسانی را زیر پا بگذارم
  • دكتر ماووزه IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    15 8
    لطفا از اوهام خود دست بكشيد پزشكي هم يك شغل است با خلاق حرفه اي خاص خود اما مهمترين تفاوت آن با ساير شغلها اين است كه كسي به ما پول نميدهد به من در 6 ماه گذشته از بيمارستانهاي محل كارم ، ريالي پرداخت نشده و از پس اندازم استفاده ميكنم. با اين وضعيت چگونه انتظار دارند كه در كمال صحت و سلامت خانواده ام را اداره كنم و كارم را هم درست انجام دهم؟
  • احمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    13 11
    جناب ماووزه به همین روال ادامه بده من یک کارمندم با حقوق مشخص بعد از 30 سال کار تمام زندگی من را جمهع کنی فکر میکنم به درآمد 6 ماه شما نمیرسد . ولی دکتر ،مهندس ،کارمند ،پرستار ،معلم ،کاسب و ... را فراموش کنیم چون تعهد کاملاً از زندگیمان رخت بر بسته است . جائی که دروغ ، زیر میزی ، تهمت ، افترا و بهتان نهادینه شده باشد دیگر چه جای مقال است . پس لطفاً شما وهم خودتان را بپذیرید .
    • پیراپزشک اتاق عمل خصوصی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
      11 14
      جناب احمد درود بر شما .کاملا باشما موافقم. من دراتاق عمل خصوصی کار میکنم با حقوق اداره کار .ولی پزشکان برای عمل نیم ساعته 8 ملیون تومان میگیرند.ازاتاق عمل به حسابداری زنگ میزنند واگر پول به حسابشان ریخته نشده بیمارراتحویل نمی گیرند انقدر مسایل ضدانسانی وانقدر مادی گرایی وپولپرستی از پزشکان دیده ام ودیگر به حرف هیچکدامشان اعتمادندارم
  • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    12 7
    تمام کارها شغل است وبرای نان واب بنابرای اینقدر هندوانه زیر بغل معلمها وپزشکان نگذارید وهر انسانی باتوجه به علاقه واستعدادش شغل انتخاب می کند واینکه کسی انتظار مفت ومجانی داشتن داشته باشد حرف بیهوده ایست ودرامد پزشکان بخاطر ان رتبه هایی است که دیگران بدست نیاورده اند هر وقت خواستید خود را با کسی مقایسه کنید به معدل دیپلمتان ورتبه کنکورتان کمی فکر کنید بعد پارازیت بدهید
    • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
      12 6
      احسنت به شما این دوستانی که کارمندند وخودشونو باپزشکان مقایسه می کنندهمون کسانیند که از 7 سالگی تا 30 سالگی که پزشکان کاری جز درس خوندن ندارند اونا مشغول تفریحند
  • بی نام GB ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    6 8
    البته خیلی از آنها هم تاجران سفیدپوشند