دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران، نشستی سه روزه برای کشورهای منطقه با موضوع "معرفی برنامۀ تقویت بنیان خانواده برای والدین و جوانان (14-10 سال)" از 2 تا 4 شهریورماه جاری در هتل آزادی تهران برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد؛ هدف از این نشست معرفی برنامه‌های مهارت‌های خانواده مبتنی بر شواهد است. این برنامه ها بر خانواده‌هایی تمرکز دارد که کودکان نوجوان بین سنین 14-10 سال دارند تا تغییر رفتارهای سالم این نوجوانان را تسهیل کند.

برنامه منطقه‌ای دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد برای افغانستان و کشورهای همسایه که حامی برگزاری این نشست است، در نظر دارد تا همکاری منطقه‌ای و اقدامات پیشگیرانه علیه سوءمصرف مواد و درمان اعتیاد به مواد مخدر را تسهیل کرده و شیوع اچ.آی.وی را در میان جمعیت پر خطر کاهش دهد.

حدود 50 کارشناس از هشت کشور تحت پوشش این برنامۀ منطقه‌ای شامل افغانستان، جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان در این نشست شرکت می کنند.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در سطح جهانی و منطقه از معیارهای بین‌المللی پیشگیری از مصرف مواد مخدر حمایت می‌کند. در راستای حمایت از این معیارها، هدف کلی معرفی برنامۀ تقویت بنیان خانواده اطلاع رسانی و تشویق دولت‌ها، سیاست گزاران و والدین جهت انجام اقدامات ضروری و اجرای راهبردهای حساس جنسیتی، مبتنی بر شواهد و پیشگیری و ارائۀ خدمات درمانی برای اختلالات سوء مصرف مواد است.

این اقدامات با این هدف انجام می‌شود که همه از جمله دختران و زنان جوان از مهارت‌ها و فرصت‌های لازم جهت انتخاب سالم برخوردار شده و بیماران از حمایت کافی برای بهبود شرایط زندگی خود برخوردار گردند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =