یک مشاور خانواده: اگر نقش های اصلی سریال «تنهایی لیلا» به من مراجعه می کردند،نمی گذاشتم ازدواج کنند!

حجت الاسلام محمدرضا درانی، استاد حوزه و دانشگاه ومشاور خانواده گفت: رسانه ملی و سریالهای تلوزیون نقش مهمی در آموزش زوجها برای ارتباط سالم دارد و این نقش مهم را می تواند به خوبی ایفا کند.

حجت الاسلام محمدرضا درانی، استاد حوزه و دانشگاه در میزگرد" نقش روابط زن و مرد در طلاق" در خبرآنلاین گفت: متاسفانه درصد طلاقهایی که به خاطر مسال جنسی و آشنا نبودن زوجین به این موضوع است افزایش یافته است.

او به آموزش مهارتها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در آموزش رابطه زن و مرد و ازدواج درست ، رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد مثلا همین سریال تنهایی لیلا اگر این دو نفر برای مشاوره ازدواج نزد من می آمدند قطعا مخالفت می کردم و قاطعانه اعلام می کردم که حق ندارید ازدواج کنید چون از دو فرهنگ و خانواده جدا هستند و تنها خانم احساساتی شده و شاید بعد از یک سال مرد نمیرد و زندگی آنها ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام درانی تاکید کرد: رسانه ملی مهمترین عامل در تغییر ذائقه مردم است چون حتی سریالهای تلوزیونی باعت شد که اسامی فرزندان هم تغییر کند و در یک دوره که سریال ستایش پخش می شد نام ستایش به سرعت در ثبت احوال بالا رفت.
او ادامه داد: اگر رسانه فرهنگ سازی کرد مبلغان دینی هم به راحتی می توانند در مورد مسائل جنسی صحبت کنند و کسی مانع آنها نمی شود.

او با اشاره به اینکه نیاز برنامه ریزی فرهنگی در زمینه مهارتهای جنسی هنوز میان برنامه ریزان و مسئولان وجود ندارد گفت: ضرورت آن اگر احساس شود قاعدتا برنامه ریزی می کنند و البته این نیاز به زمان دارد و به این سادگی امکان ندارد.

متن کامل این میزگرد به زودی منتشر می شود.


232 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    64 9
    خدا به شما اجر دهد که حرف دل ما را زدید کجای داستان این سریال و شخصیتهای اون با واقعیت جامعه ما سازگاری دارد؟ آخه نمیدونیم اصلا چرا آقای لطیفی با این همه سابقه قوی فیلمسازی ساخت این سریال سبک و سطحی را قبول کردند؟
  • هادی GB ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    55 11
    این سریال فقط توهین آمیزه. از بس آب ریخته پاش نمیشه تحملش کرد. توهین به شعور مخاطب و شل و ول و بی طاقت نشان دهنده مرد مذهبی.
  • adibravoo IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    36 7
    من موندم خدایی این چه مسلمانیه که یه زن تو امام زاده خوابیده با هوا گاز می خواد نرده های امام زاده رو ببره بره تو، واقعا مسخرس.
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    25 7
    ولی سریال هم باید به واقعیتهای جامعه نزدیک باشد
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    54 10
    یه فیلم سیاه با مضمون تلخی و بدبختی و گریه زاری ... بس نیست؟ این مردم افسرده شادی میخوان
  • رضا IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    16 3
    از اون طرف نقش اون پيرمرد پيرزن كه مثلا متدين و دنياديده ان ؛برخلاف انتظار از شخصيت ادعايي،از اينكه دختر تونسته با نامه ي حاكم شرع باباشو دور بزنهبدون اينكه كوچكترين در خواستي از دختر برا گرفتن رضايت پدر كنن خوشحالي مي كنن،جالبه.تو اين ماجرا دقيقا نقش آدماي طماح رو دارن كه فقط مي خوان اين پسر كه مشكل حاد داره قبل از مرگش كامي از دنيا بگيرهكلا به قول استاد كارشناس هفت ،اصلا داستان و فيلمنامه نداره.يه بهانه ي نخ نما شده و يه سري شخصيتهاي كليشه اي و البته سوز و گداز كه ظاهرا هنوز جواب مي ده.متاسفانه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    27 4
    اصلا بايد بپرسيم كه ليلا شدن دخترانمان درست است يا خير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • منا A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    8 8
    سریال ضعیفی هست تا الان چندتا سوتی داده ، بخاطر سابقه آقای لطیفی دنبالش میکنم
  • مهران A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    17 14
    عجیبه که چنین سریال قدرتمندی اینگونه مورد نقد قرار می گیرد. واقعیت جامعه با چیزی که واقعی است می تواند فرق داشته باشد. تنهایی لیلا می گوید که عشق پاک است و لیلایی که همه چیز دارد به غیر خدا در برابر محمدی قرار می گیرد که هیچ چیز ندارد به غیر خدا. لیلا تنهایی خود را در تنها داشته محمد پیدا می کند و عشق با همه خصوصیاتش یک مفهوم الهی است. حتما باید عشق های خیابانی و روزمره نشان داده شود تا مردم باور کنند. در ضمن اگر قرار بود واقعیت مد نظر یک سری لحاظ می شد هیچ گاه نظامی نباید عشق فرهاد به شیرین را توصیف می کرد. فرهادی که کوه را بکند؟؟؟؟ حقیقت خود عشق مهم است نه حقیقتی که ما می پنداریم و هنرمند باید این را نشان دهد.
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      0 0
      بابا قدرتمنددددد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    11 5
    البته سوزاندن انگشتان برگرفته از داستان های دوره صفویه است و فکر کنم مربوط به میر داماد باشد.