پرسنل روزمرد طرح ریشه‌کنی مالاریا در شهرستان چابهار با‌گذشت ۵ ماه از سال هنوز عیدی و پاداش دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که برخی از پرسنل این طرح با وجود داشتن سابقه ۲۰ ساله در این بخش هنوز به صورت روزمزدی دستمزد دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از ۷۴ نفر پرسنل طرح مالاریا شهرستان چابهار ۲۰ نفر قراردادی شده‌اند و ۵۴ تن دیگر هنوز به صورت روزمزد دستمزد دریافت می‌کنند. با این حال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مورد به دیوان محاسبات اعلام کرده‌است که هیچ پرسنل روزمزدی در اداره بهداشت چابهار فعالیت نمی‌کند.

یکی از این کارکنان روزمزد به خبرآنلاین گفت: اسفندماه گذشته فقط به ما حقوق پرداخت کردند و گفتند در سال ۹۴ عیدی و پاداش یا مابه‌التفاوت آن را می‌پردازند.

موضوع روزمزدماندن پرسنل طرح مالاریا در دولت دهم قرار بود ساماندهی شود. برهمین اساس در سال ۱۳۹۱ مقرر شده‌بود مطابق تبصره ۳ قراردادی با این پرسنل بسته شود. دکتر «احمد رییسی» کارشناس مسئول مالاریا وزارت بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی پیگیر این دستور شد تا آنجا که مقرر شد از میان پرسنل روزمزد آن‌هایی که دستکم ۳ سال سابقه کار داشته باشند و دیگر اینکه تا تاریخ اول خرداد ۱۳۹۲ دیپلم خود را گرفته باشند قرارداد بسته می‌شود.

با این حال و با وجود بازدید دکتر میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در تاریخ ۶ آذرماه ۱۳۹۳ از وضعیت کارکنان اداره بهداشت چابهار هنوز تعیین تکلیف کارکنانی که قرار بود با آن‌ها قرارداد بسته شود مشخص نشده‌است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد طاها A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    4 0
    باسلام: اگر به سخنان گوهر بار حضرت علی ر ض توجه داشته باشیم که تا عرق کارگر خشک نشده مزدش باید داد .... ولی در استان سیتان و بلوچستان حق کارگران بعداز 5 ماه پرداخت نشده جای تاسف است ولی در خصوص قرار دادی نمودن جای تاسف اینجاست افراد باسابقه 20 سال در جاده بی عدالتی مانده اند و با اخذ دیپلم در شهریور 92 قراردادی شدند جای بسی تاسف است