وزیر بهداشت گفت: کمتر از دیگران به فکر جامعه پرستاری نیستیم و برای پاسخگویی مطالباتشان در تلاشیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت در برنامه تيتر امشب شبکه خبر گفت: به عدالت در سلامت نزديك شديم اما با جايگاه مطلوب فاصله داريم. در ایران شاخص اميد به زندگي افزایش داشته است.

او گفت: با وجود همه تلاش ها،‌ اما هزينه هاي بخش سرپايي همچنان بالاست

وزیر بهداشت درباره نقش بیمه ها در طرح تحول سلامت گفت: بايد هزينه تمام شده خدمات در حوزه سلامت مشخص شود، این هزینه ها را مشخص كرديم، در بسياري از موارد هم با بيمه ها اتفاق نظر داريم، اگر منابع تامين شود و توزيع منابع با محوريت وزارت بهداشت صورت گيرد، رضايتمندي بهتري حاصل مي شود. باید منابع پايدار و منطقي براي بيمه ها تامین شود.

او همچنین درباره پوشش بیمه ای و حمایتی برخی از بیماری های صعب العلاج گفت: لازم است برخي از بيماری ها در ليست بيماري هاي خاص قرار بگیرند.

هاشمی همچنین درباره خدمات دندان پزشکی و جایگاه آن در طرح تحول سلامت گفت: مردم ٩٠درصد خدمات دندانپزشكي را از بخش خصوصي دريافت مي كنند. به زودی سه هزار كلينيك دندانپزشكي در سراسر كشور تجهيز خواهد شد. ضمن اینکه بايد بيمه توانمند براي خدمات دندانپزشكي تعريف شود.

او همچنین درباره تعرفه های درمان گفت: اصلاح تعرفه ها موجب ايجاد آرامش در حوزه ارايه خدمات پزشكي شد. البته هنوز با رقم واقعي تعرفه ها در بخش دولتي فاصله داريم.

وزیر بهداشت درباره هزینه های طرح تحول سلامت هم گفت: رديف هزينه كرد تمامي اعتبارات در اختيار مشخص است و اجازه هزينه كرد در بخش ديگر نداريم. عده اي علاقمندند حاشيه سازي كنند اما ما مسير را گم نخواهيم كرد

او جزئیات این هزینه ها را چنین بیان کرد: ارتقاء هتلينگ هزار و ٥٠٠ميليارد تومان هزينه داشته، ضمن اینکه ٧٠٠ميليارد تومن تجهيزات تشخيصي و اتاق عمل در مراکز درمانی كشور توزيع شده است.

هاشمی همچنین درباره برنامه های وزارت بهداشت در سال جدید در طرح تحول سلامت گفت: در سال جاری فضاي اورژانس هاي كشور گسترش پیدا می کند. همچنین چند ده هزارمتر كلينيك ويژه در سراسر كشور در سال جاري با ويزيت سه هزار تومن ساخته می شود. تمام حاشيه نشينان تحت پوشش خدمات بهداشتي قرار مي گيرند

او گفت: تا پايان اين دولت ديگر خانه بهداشت فرسوده نخواهيم داشت. ١٥٠٠خانه بهداشت در بدترين شرايط مالي دولت ساخته و تجهيز شده است.

وزیر بهداشت همچنین درباره معضلات پرستاران گفت: كمتر از ديگران به فكر جامعه پرستاري نيستيم و براي پاسخگويي مطالباتشان در تلاشيم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروز IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    5 12
    تنها وزیری که به فکر مردمه ..........
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      5 1
      چرا به بهداشت اهمیت نمیدین آقای وزیر درمان یعنی هزینه ولی بهداشت یعنی سرمایه مکاتبه اخیر جمعی ازکارشناسان بهداشت برای نظام بهداشت بی جواب مانده وظاهرا جنابعالی مخالفت کردین شما نیز مانند سایرین خودرا مدیون این قشر نکنید مطالبه به حق این سربازان بی ادعای عرصه بهداشت که میتواند هزینه درمان جامعه را پایین بیاورد جدی بگیرید آقای وزیر
  • بی نام A1 ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    6 5
    پس بهداشت چی؟برای چی این رشته هارو میگیرید وقتی هیچ حمایتی نمیکنید.
  • مهندس زحمت کش IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    4 2
    وزیر دوست داشتنی و عزیز ما خیلی از آمارهایی که شما اعلام میکنید مربوط به زحمات مدیریت فنی و مهندسین شاغل در علوم پزشکی هست . ارتقاء هتلینگ ، تعمیرات مراکز بهداشتی از محل درآمد بیمه ها ، احداث خانه های بهداشت ، مراکز بهداشتی درمانی ، دانشکده ها ، بیمارستانها ، نگهداری تاسیسات و جدید سی ام ام اس ولی همیشه این قشر زحمت کش و بی ادعا که در راستای سیاست های وزارتی در سطح کشور زحمت میکشند نادیده گرفته شده اند . تعداد زیادی مهندس قراردادی با سابقه های بالا با حداقل حقوق صادقانه در خدمت بهداشت و درمان هستند . کسانی که عمر و جوانی خود را برای آبادی بهداشت و درمان این مرز و بوم گذاشته اند ولی حداقل همانند همکاران هم رده خود در سایر بخش ها منتفع نمی شوند . امیدوارم که ما هم دیده شویم
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    3 1
    به فکر نیروهای بهداشتی هم باشین .خواهشن
  • الیکا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    9 2
    آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بارها فرمودین نیروهای درمانی بخصوص پرستاران کم هستن و کمبود هست با توجه به طرح سلامت این کمبود به شدت زیاد شده و از طرف دیگه استخدام نمیکنید و تهیه نیروها رو به نفرات و شرکتهایی که تنها فکرشون کسب درآمد از کار و وزحمت دیگران هست واگذار کردین .چرا پرستارها رو مستقیم استخدام و به کار نمیگیرید که هم امنیت شغلی داشته باشن و هم دلگرمی در کارشون باشه.