۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴

طرح هاب ماهواره‌ای ایران صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و معاون وی افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شبکه ماهواره‌ای وی ست از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و با هدف استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای در کنار دیگر سیستم‌های ارتباطی نظیر فیبر و رادیو به عنوان یک مکمل سهل‌الوصول و مطمئن برای تامین ارتباط نقاط دور افتاده و خاص در حداقل زمان ممکن و برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی در مواقع اضطراری و حوادث غیرمترقبه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح بهینه‌سازی هاب شبکه ماهواره‌ای وی‌ ست با اولویت استفاده حداکثری از منافع و امکانات موجود تهیه و ارائه شد و کار نصب و راه‌اندازی تجهیزات آن نیز در مرحله‌ی بعدی به انجام رسید.

این طرح برای تامین نیازهای ارتباطی حداقلی شرکت ارتباطات زیرساخت در شرایطی که امکان بهره‌برداری از دیگر بسترهای موجود (فیبر و رادیو) وجود ندارد اجرا شده است.

با نصب و راه‌اندازی تجهیزات پایانه‌های ماهواره‌ای در نقاط مورد نظر در حداقل زمان ممکن (کمتر از یک روز) امکان تامین ارتباط هر نقطه در داخل و خارج کشور برای شرکت زیرساخت فراهم شده و این شرکت قادر خواهد بود در اسرع وقت ترافیک هر نقطه را چه در داخل کشور و چه در خارج به شبکه‌های کشوری انتقال و ارائه کند.

اجرای این طرح قابلیت ارسال همزمان روی پنج ماهواره مختلف برای افزایش پوشش ماهواره‌ای و ارائه‌ی سرویس در بیش از دو سوم کره زمین را داراست.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =