مهمانپرست گفت : برخی از کشورهای دوست ما می توانند توضیح یا تبیین بیشتری از مواضع ما در مسئله هسته ای به طرف مقابل بدهند اما این به معنای میانجیگری آنان در این پرونده نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا وزیر خارجه ترکیه در سفر اخیر خود به ایران و دیدار با مقامات ایرانی اعلام کرده بود که کشورش درصدد است در روزهای آینده با مقامات آمریکایی در مورد ایران گفتگو کند گفت: کشورهای دوست که حقانیت ما در پرونده هسته ای می دانند مایل هستند مواضع ما را برای طرف مقابل مذاکرات تبیین کنند اما ایران پیگیر آن نیست که آنها با چه مقاماتی در این خصوص گفتگو می کنند.

وی در خصوص اینکه پیش از این اعلام شده بود مواضع ایران نیازی به توضیح و تعبیر کشورهای دیگر ندارد گفت: اکنون نیز تاکید ما بر این است که مواضع ایران شفاف و روشن است اما دوستان ما سعی دارند با توضیح و تبیین بیشتر مواضع ما، ذهن طرف مقابل را را نسبت به حقانیت ایران روشن کنند.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه تلاش این کشورهای دوست به معنای میانجی گری آنان در پرونده هسته ای نیست گفت : ما از اقدامات دوستانه این کشورها در جهت تفهیم مواضع ایران به کشورهای طرف مقابل پرونده هسته ای استقبال می کنیم.

وی در عین حال در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ایران از ترکیه که قصد رایزنی برای تفهیم مواضع ایران به غرب را دارد انتظار ندارد که شرایط ایران برای مبادله اورانیوم مانند انجام مبادله در خاک ایران را به غرب تاکید کند گفت : ایران هرگز درخواست یا توقعی از هیچ کشوری ندارد و مواضع ایران شفاف گفته شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، همچنین با بیان اینکه ترکیه همسایه قدرتمند ایران است تاکید کرد سفر داوود اوغلو، وزیر خارجه این کشور برای رایزنی مناسبات دو جانبه و منطقه ای بود و در این میان مطرح شدن مسائل مختلف در این دیدار امری عادی است.

وی با بیان اینکه همکاری سازنده کشورهای دوست می تواند سوءتفهمات را در پرونده هسته ای ایران بر طرف کند گفت: ایران به حقوق ملت خود در دستیابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای تاکید دارد و بر این اساس آماده گفتگو سازنده در این خصوص هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =