فرماندار کرج گفت: تقویت و حمایت از شوراهای اسلامی و مدیریت شهری با هدف خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم در اولویت برنامه های مسوولان استان و شهرستان است.

به گزارش فارس، محمدتقی ایرانی روز چهارشنبه در جلسه معرفی شهردار جدید محمدشهر از توابع شهرستان کرج افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید از مدیریت شهری و شوراها حمایت کنند، چرا که این نهادها به صورت مستقیم با مشکلات و نیازهای مردم سر و کار دارند.
وی تصریح کرد: اگر حمایت لازم از شوراهای شهر و روستا نداشته باشیم، این نهاد مردمی که با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود،‌ نمی‌تواند اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.
فرماندار کرج افزود: امروزه و با تفکیک مسئولیت‌ها، خدمت رسانی به مردم گسترش یافته و دیگر یک سازمان و یک دستگاه به تنهایی نمیتواند از عهده همه کارها برآید.
ایرانی بیان داشت: در چنین شرایطی با حفظ تفکیک مسئولیت‌ها، همه باید از هم حمایت کنیم و حمایت از شوراها به عنوان پارلمان‌های شهری و حمایت از مدیریت شهری ضروری است.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در حقیقت پل ارتباطی میان بخش شهری و بخش دولتی در هر شهرستانی هستند، گفت: همدلی و همزبانی مدیران دولتی و شهری در هر شهرها بر افزایش خدمت رسانی به مردم تاثیر مثبت و مستقیم دارد.

200 وظیفه بر عهده شهرداری‌ها قرار دارد


در بخش دیگری از این مراسم علی ترکاشوند شهردار کرج نیز طی سخنانی اظهار داشت: وظایفی که بر عهده شهرداری‌ها قرار دارد، بسیار گسترده و با حساسیت بالایی است.
وی افزود: در شهرها و شهرستان ها، شوراها و مدیران شهری برای مسائل خرد و کلان برنامه‌ریزی و راهکار ارائه می‌دهند و به همین دلیل نهاد شوراها به عنوان یکی نهادها و ارکان اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور تبدیل شده است.
این مسئول تصریح کرد: همچنین گستردگی وظایف و مسئولیت‌های شهرداری‌ها بسیار متنوع است و در حال حاضر بیش از 200 وظیفه بر عهده مدیریت شهری قرار دارد که به طور قطع بدون حمایت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، تحقق این وظایف با مشکلات بسیاری روبه رو می‌شود.
ترکاشوند گفت: شهرداری کرج خود را جدای از شهرداری‌ها و شهرهای دیگر استان البرز نمی‌داند و تلاش می‌کنیم که با تمام توان از مدیریت شهری در مناطق دیگری به ویژه محمدشهر حمایت می‌کنیم.
در این مراسم محمدرضا ناصر‌خاکی به عنوان شهردار جدید محمد‌شهر منصوب شد و از تلاش های محمد شیخیانی نیز تقدیر به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =