خبرگزاری مهر نوشت: دومین دوره مسابقه های سراسری قرآن کریم بین ورزشکاران و جوانان شهرستان کرج آغاز شد.

آیین گشایش این مسابقه ها روز شنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان قرآنی به میزبانی باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد.
در این دوره از مسابقه ها ۴۰۰ ورزشکار در دو بخش آقایان و بانوان طی دو روز و در بخش های قرائت، ترتیل، حفظ و تفسیر قرآن با هم رقابت می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در این آیین گفت: انس با قرآن می تواند برای ورزشکاران یک اتفاق خوب باشد و آنها را در میدان های ورزشی در رسیدن به اهدافشان یاری کند.

هیئت های مذهبی ورزشکاران راه اندازی می شود

حجت الاسلام سیدعباس مسعودی افزود: یک ورزشکار به خصوص آنهایی که الگو هستند می تواند با نشر ارزش های قرآنی نقش به سزایی در ترویج آموزه های دینی داشته باشد و این موضوع در مسابقه های برون مرزی و میادین خارجی می تواند تبلور بیشتری داشته باشد.
وی، عمل به آموزه های قرآنی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: اینکه بخواهیم تنها به حفظ و قرائت قرآن بسنده کنیم نمی تواند راهگشا باشد و باید با توجه به این کتاب آسمانی و جاری و ساری کردن آن در زندگی از برکاتش بهره مند شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با ارائه پیشنهادی به مسئولان ورزش البرز گفت: این آمادگی را داریم تا در یک همکاری مشترک هیئت های مذهبی را در هیئت های ورزشی استان البرز راه اندازی کنیم و ارزش های دینی و اخلاقی و برکات عظیم قرآن را به شکل موثرتری به نسل جوان منتقل کنیم.
رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز در این آیین گفت: یکی از آرزوهای من همواره این بوده است که اثرات قرآن را در میان ورزشکاران به شکل پررنگی مشاهده کنیم و به نظرم برگزاری این چنین برنامه هایی می تواند راهگشا باشد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای ورزشکاران ما عاملین به قرآن هستند گفت: توجه عملی به این کتاب آسمانی می تواند مروج اخلاق متعالی اسلام باشد و ما را از خیلی مشکلات امروز رها کند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم قرآنی گفت: در روزهایی که خیلی از ستمگران با نام قرآن در کشورهای مختلف جنایت می کنند باید با هوشیاری این کتاب آسمانی را به همگان معرفی کرد و گنجینه ای که در آن وجود دارد را به دیگران تبیین کرد.
محمد جواد کولیوند افزود: با خواندن قرآن و عمل به آن می توان خیلی از مشکلات امروز جامعه را به سمت کمرنگ و رفع شدن برد و من امیدوارم با اجرای برنامه های جذاب برای جوانان کمک کنیم تا این کتاب آسمانی به شکل صحیح از سوی جوانان مورد توجه واقع شود.
مسابقه های قرآنی جوانان و ورزشکاران شهرستان کرج در مرحله دوم طی روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه برگزار می شود. در این رقابتها یک هزار و 300 ورزشکار در سالن های ورزشی مختلف شهرستان کرج شرکت کرده بودند که در نهایت ۴۰۰ ورزشکار خانم و آقا به مرحله نهایی را یافتند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =