4 سال پس از فاجعه هسته ای در ژاپن و تخلیه مناطق اطراف تاسیسات اتمی فوکوشیما ،دولت ژاپن حکم تخلیه شهر ناراها را لغو کرد و به مردم این شهر اجازه داد به شهر خود بازگردند.

به گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن دولت این کشور روز گذشته حکم تخلیه شهر ناراها را لغو کرد. این شهر در 16 کیلومتری نیروگاه فوکوشیما قرار دارد.

در سال 2011 پس از زلزله و سونامی در ژاپن به این تاسیسات اتمی آسیب جدی وارد شد. پس از ان مواد رادیواکتیو را در آن منطقه پخش شد. در آن زمان به دلیل اینکه شهر ناراها تا شعاع 20 کیلومتری این نیروگاه قرار داشت، دولت ژاپن به اهالی این شهر دستور داد شهر را تخلیه کنند.

دولت ژاپن اعلام کرده که پس از ضد عفونی های انجام شده، میزان تشعشعات رادیواکتیو در این شهر به میزان قابل قبولی رسیده است و مردم می توانند در این شهر زندگی کنند.

پیش از این حکم تخلیه 2 منطقه کوچکتر در اطراف نیروگاه نیز لغو شده بود. اما روز گذشته برای نخستین بار به اهالی یک شهر که دستور تخلیه داشتند، اجازه داده شد به خانه خود برگردند، اگرچه اهالی این شهر از 5 ماه پیش اجازه داشتند که در طول روز در شهرشان اقامت کنند.

این شهر 7400 نفر جمعیت داشت، هنوز به طور قطعی معلوم نیست چه تعداد از این جمعیت به ناراها بازگردند اما رسانه های محلی ژاپن حدس می زنند فقط ۱۰ دردص از این جمعیت به شهر خود بازگردند.

4 سال پس از بحران هسته ای در ژاپن هنوز داخل 3 نیروگاه هسته ای این کشور که آسیب دیده اند بسیار خطرناک است، گفته می شود برای ضد عفونی کردن این تاسیسات ژاپن باید حدود 50 میلیارد دلار هزینه کند.

منبع: سی ان ان / 5 سپتامبر 2015

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =