بسیج نوشت ،رئیس کمیته گنجینه و یادمان‌های کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری از رونمایی المان شهدای گمنام در روستاهای شیخ‌شبان، دزک و شهر طاقانک همزمان با کنگره شهدای استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار عباس عباسی افزود : شهادت، عطّیه عظیمی است که خداوند تعالی به بندگان مجاهد خود عطا می‌کند و شهداء ستارگان درخشانی هستند که به لطفِ این عطای وی‍ژه الهی، روشنی بخش سالکانِ به سوی حقّ می‌شوند.

وی با اشاره به مقام والای شهدا افزود: شهیدان عزیز و والا مقام نهضت اسلامی ایران و دفاع مقدّس نیز، در خیل عظیم شهیدان راه خدا از صدر اسلام تا کنون، روشنگر راه و هدف بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی و چراغ فروزانی برای همه دلدادگان به اسلام وانقلابند.

رئیس کمیته گنجینه و یادمان‌های کنگره شهدای استان بیان کرد: پیام حیات بخش و روشنی آفرین آنان برای ما «بصیرت و شجاعت و اخلاص در عمل و اتفاق و اتحادّ کلمه است»، که رمز بقاء اسلام و انقلاب نیز در همین امور است.
عباسی در ادامه تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان در کنگره شهدا بعد نظارتی است كه به واسطه مسئوليت ذاتی بنياد كه كار ستادی ، قرارگاهی و نظارتی دارد صورت می‌پذيرد ؛‌كه در اين رابطه با تعيين كارشناسان متخصص در كميته‌های مختلف از جمله كميته علمی- پژوهشی ، فضاسازی ، جمع آوری اسناد ، عمرانی ، نمايشگاه ، تدوين و نشر و امور بانوان اين امر صورت می‌پذيرد .
وی خاطرنشان کرد: بازسازی موزه دفاع مقدس (گنجينه شهدا) با طراحی و محتوای جديد و آماده سازی جهت بازديد علاقه مندان ، ايجاد المان 2400 شهيد استان در محل موزه دفاع مقدس، پيگيری ويژه و هماهنگی با كميته جستجوی مفقودين ستاد كل نيروهای مسلح جهت تشييع و تدفين شهيد گمنام همزمان با برگزاری كنگره شهداي استان، تكميل ساخت و ساز مركز فرهنگی دفاع مقدس با مساحت 5200 متر(برگزاری مناقصه فاز دوم و ادامه روند تکمیل)، پيگيری امور محتوايی مركز فرهنگی دفاع مقدس ، ايجاد گنجينه شهدا در ادارات استان با محتوای آثار شهدا و ادوات جنگی به جا مانده از دوران دفاع مقدس، آغاز عملیات اجرایی احداث حرم شهدای گمنام در شهرهای بن، سودجان، لردگان، اتمام پروژه جغرافیای وقایع انقلاب و دفاع مقدس استان از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =