تجمع خریداران اراضی منطقه تلو مقابل شورای شهر تهران/ آنجا فضای سبز است یا محل سکونت؟

جمعی از خریداران اراضی منطقه تلو واقع در شمال شرق و شرق تهران امروز در مقابل شورای شهر پایتخت تجمع کردند تا مسئولان را درباره مشکلات چندین ساله خود، باز هم آگاه کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اهالی منطقه تلو و اعضای چند شرکت تعاونی که بارها در سالهای اخیر در مقابل نهادهای قانونی مانند مجلس و وزارت راه و شهرسازی تجمع کرده بودند، امروز در مقابل شورای شهر تهران، گرد هم آمدند. آنها معترضند چرا شهرداری تهران می گوید زمینهایی که این شرکت تعاونی ها سالها پیش خریده اند و برای آن سند مالکیت هم دریافت کرده اند، فضای سبز است و باید بوستان بشود. 

نزدیک به یکصد نفر از این اشخاص امروز در مقابل شورای شهر تهران، در خیابان بهشت ایستادند، پلاکارد به دست گرفتند، شعار دادند و در نهایت رفتند، ولی مشکل آنها همچنان پابرجامانده است.

شهرداری تهران از حضور این اشخاص در تلو به عنوان تصرف اراضی جنگلی تلو یاد می کند و مختاری رئیس سازمان بوستانها و فضای سبز تهران در این باره گفته که «تصرف اراضی جنگلی تلو» در شمال شرق تهران رفع شده و شهروندان تهرانی می توانند از این منطقه استفاده کنند.

به گفته او اراضی جنگلی تلو در شمال شرق تهران جزو کمربند سبز این شهر محسوب می شود و در سه مرحله تکمیل و به بزرگ ترین مجموعه تفریحی ورزشی کوهستانی خاورمیانه تبدیل می شود.

ولی از این سو، خریداران این اراضی دلایل قابل توجهی را درباره محق بودن خود ارائه می کنند. آنها می گویند مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۰ /۹/ ۱۳۸۷ در نامه ای به شماره ۴۰۰۹-۱/م خطاب به رئیس جمهور وقت دستور داده اند: این گره فقط به دست دولت باز می‌شود، زمین‌های شمال و شرق تهران را به تعاونی‌ها فروخته جمع زیادی از آحاد مردم را درگیر ماجرا کرده‌اند. همه آن زمین‌ها باید آزاد و فضای سبز طبیعی شود و به مردم عوض آن زمین یا خانه داده شود. وزارت مسکن آماده اجرای این طرح است. لازم است عزم راسخ دولت پشت سر این کار باشد.
دستوری که تاکنون توسط شهرداری تهران و دولت نهم و دهم نادیده گرفته شده و اکنون دولت یازدهم وارث مشکلاتی است که از دولت سابق بر زمین مانده.

آنها همچنین می گویند مستندات قانونی و آراء محاکم قضایی را در اختیار دارند که در آن تصریح شده الزام شورای عالی شهرسازی و معماری و شهرداری تهران به صدور مجوز ساخت و ساز در قالب شهرک‌سازی مانند دیگر شهرک‌های ساخته شده جزو حقوق مکتسبه شرعی و قانونی مسلّم آنهاست و تقویم و تعیین قیمت اراضی در دستور العمل پیشنهادی استانداری باید در قالب حقوق مکتسبه ساخت و ساز، کار‌شناسی و اصلاح گردد.
با این همه اعتراض، باز هم به نظر می رسد مشکل این اشخاص، مسئله ای نیست که با این تجمع حل شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =