عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به گزارشات رسیده به مجلس با موضوع آبیاری با آب آلوده گفت: باید از فاضلاب رها شده برای آبیاری فضای سبز استفاده شود نه آبیاری سبزی و میوه.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هنوز دو هفته از گفتگوی رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با رسانه ها نگذشته که گفته بود سالانه بیش از 300 میلیون متر مکعب از روان آبهای خروجی شهر تهران به مصارف مستقیم کشاورزی می‌رسد و حدود 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب های آلوده آبیاری می‌شود.

او پیشتر با تأکید بر این موضوع که 80 درصد فاضلاب‌های خانگی رهاسازی می‌شود و وارد اراضی کشاورزی شده، گفته بود: بخشی از این فاضلاب‌ها وارد چاه‌های خانگی شده و سفره‌های زیرزمینی را آلوده می‌کنند.

در همین راستا یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: چرا بعد از این که مسئولان متوجه آبیاری با فاضلاب شده اند باز هم هر روز در اخبار می شنویم که این کار انجام می شود؟ چرا نظارتی بر آبیاری ها نیست؟ ما به کدام ماده غذایی می توانیم اعتماد کنیم؟ فست فود و سرخ کردنی و نوشابه و مواد غذایی پرضرر را حذف کرده ایم اما الان می بینیم آن ها از سبزی و میوه که باید سالم باشد سالم ترند. مجلس و وزارت کشاورزی و شهرداری نباید به این ها نظارتی داشته باشد؟!

سکینه عمرانی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که اخیرا گزارشی در مورد آبیاری با آب آلوده به مجلس ارائه نشده است به خبرآنلاین گفت: چند ماه پیش که اوایل فصل کشت بود به ما گزارشاتی از آبیاری هایی با آب آلوده داده شد که ما بهتر دیدیم وزارت نیرو و آبفا به جد به مسئله ورود پیدا کند.

او گفت: در مجلس جلسات متعدد برگزار می کنیم و موارد بررسی می شود اما این وظیفه دستگاه های اجرایی است که با مکانیزم های اجرایی با این قضایا برخورد کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: فاضلاب رها شده می تواند در کشت های غیرمثمر و در فضاهای سبز استفاده شود نه این که داخل سبزی و میوه شده و مشکلات فراوان ایجاد کند.

عمرانی با اشاره به مشکلاتی که آبهای آلوده برای شهروندان پیش آورده گفت: در فصل تابستان شاهد موارد زیادی از بیماری های ویروسی گوارشی یا سیکلوسیز در تهران و چند شهرستان بودیم که عامل آن آبیاری با همین فاضلاب است.

23304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توران A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    1 0
    فضاي سبز تهران با اب چاه و سفره هاي زيرزميني ابياري مي شود و سبزي و صيفي با فاضلاب اين است مديريت