نماینده سابق مردم مشهد در مجلس هفتم گفت: دستگیری ریگی یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است.

حجت الاسلام علی عسگری در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به دستگیری عبدالمالک ریگی گفت: ریگی طلبه اخراجی از حوزه علمیه اهل سنت سراوان بود و با توجه به عقده های روحی و روانی که داشت در جنایات و آدم کشی از هیچ چیزی دریغ نمی کرد.

وی ادامه داد: در همین جهت آمریکا و انگلیس و دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران سعی داشتند از روحیه ضد انسانی و خباثت آلود وی به عنوان یک ابزار در منطقه استفاده کنند.

نماینده سابق مردم مشهد در خانه ملت با اشاره به شهادت بسیاری از هم وطنان مان به ویژه شهیدان شوشتری و رجب زاده توسط گروهک ریگی خاطرنشان کرد: با توجه به آشنایی من با سردار شوشتری و روحیه فتوت و جوانمردی این شهید مظلوم، هنگامی که با خبر شهادت ایشان مواجه شدم بسیار متاسف شدم. تصاویر مظلومیت وی که در صدا و سیما پخش شد و حتی مسافرینی که در قضیه تاسوکی در منطقه سیستان ربوده و توسط گروه ریگی به شهادت رسیدند نشان از نهایت سنگدلی ریگی و مزدورانش بود.

معاون پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سی دی جنایات گروه ریگی که در منطقه پخش شده بود تصریح کرد: ریگی حتی در پاکستان خود وسیله جنایت و کشتار بستگان خویش شده بود و سی دی این جنایات خود را در منطقه توزیع کرد.

عسگری ادامه داد: جنایات ضد انسانی و فجایع ریگی جنایت ضد انسانی دیکتاتورهایی مثل صدام و رژیم صهیونیستی را در اذهان زنده می کند.

وی گفت: خبر دستگیری وی مانند آزاد سازی خونین شهر، در دفاع مقدس اثر روحی و روانی بسیار فوق العاده ای در من ایجاد کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عمل دستگاه های مربوطه در دستگیری ریگی شادی بخش ملت شد، گفت: ضمن اینکه این مسئله اقتدار نظام را از بعد توانمندی و امنیتی کشور ثابت می کند درسی برای دشمنان خارج نشین است.

عسگری خاطرنشان کرد: باید از نیروهای مرزی و مجموعه عزیزانی که با عنوان سربازان امام زمان(عج) با تلاش های مستمر و گسترده خود دل مردم را خوشحال کردند تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: مسلم است بیشتر از مردم سایر مناطق و استان ها مردم مظلوم سیستان و بلوچستان و عزیزان مرز نشین که همواره از بابت شرارت ها و رفتارهای ضد انسانی وی در شرایط ناامنی روحی و روانی قرار داشتند خوشحال و شادمان اند.

وی با اشاره به سفر خود به منطقه زاهدان گفت: بنده برای سالگرد شهدای هفت تیر و سالگرد شهید حسینی به زابل رفته بودم تا در این مراسم سخنرانی کنم. در یکی، دو روزی که در منطقه حضور داشتم از نزدیک شاهد بودم که مردم چه میزان در شرایط ناامن و بدی از لحاظ شرارت های ریگی بودند.

نماینده سابق مشهد گفت: من از این خبر بسیار خوشحال هستم و به تمام هم وطنان به ویژه مرزنشینان غیور و صبور مان و خانوداه قربانیان جنایات عبدالمالک ریگی به ویژه خانواده سردار سرلشکر شهید شوشتری که شهید وحدت و دوستی شد، تبریک می گویم.

وی حضور نیروهای ناتو و هم پیمانان آمریکا و انگلیس و در یک کلمه صهیونیسم جهانی در منطقه را برای تشدید ناامنی و عملیات روانی علیه ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: عبدالمالک و مزدورانی از این دست که در اختیار سرویس های جاسوسی دشمن قرار می گیرند، ابزار دست دشمنان اسلام و ایران هستند.

عسگری تصریح کرد: دستگیری ریگی یک پیام برای سرویس های جاسوسی دشمن دارد که اقتدار نظام را برای شان ثابت کرد و نشان داد که شرایط امنیتی در کشور ما از یک ثبات و استاندارد مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: این دستگیری بین عوامل جاسوسی و ابزار دست دشمنان نوعی نگرانی و تشویش ایجاد می کند که آنها هم روزی به سرنوشت عبدالمالک ریگی دچار خواهند شد.

معاون پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصور می کنم اگر اسناد جنایات این مزدور و همکاری اش با عوامل بیگانه افشا شود نوعی آگاه سازی افکار عمومی جهان و نیز آبروریزی سرویس های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و هم پیمانان شان را در پی خواهد داشت.

وی گفت: از جمله دیدارهای ریگی با فرمانده ناتو در افغانستان بود. نیروهایی که برای ثبات و امنیت و با شعار فریبکارانه دمکراسی به کشورهایی مثل عراق و افغانستان رفتند. هنگامی که ارتباط جنایت کارانی مانند ریگی و امثال وی با این نیروها افشا شود نه تنها در ایران بلکه بین سایر ملت های آزاد دنیا آبرو ریزی بزرگی برای این کشورها دارد.

عسگری با تاکید اینکه دستگیری ریگی یک پیروزی برای ملت ایران است گفت: امیدواریم مسئولین جمهوری اسلامی بیش از این در افشای ماهیت جنایت های آمریکا و انگلیس و مزدورانشان در منطقه توفیق و نقش آفرین باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =