ایسنا نوشت: رییس سازمان بهزیستی کشور از استقرار یکهزار تیم مشاوره در هزار محله آسیب خیز خبرداد و گفت: حدود هزار تیم مشاوره در هزار محله‌ای که نیازمند دریافت خدمات مشاوره در ابعاد مختلف آسیبهای اجتماعی هستند، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

انوشیروان محسنی بندپی درخصوص ارائه خدمات و مداخلات خاص به نقاط آسیب خیز و مناطق حاشیه نشین شهرها، گفت: با توجه به آنکه درحال حاضر شاهد رشد فزاینده آسیبها در مناطق حاشیه شهرها هستیم، به منظور مداخله‌ای موفق در کنترل آسیبهای این مناطق، طرحی را به صورت پایلوت در مناطق حاشیه نشین شهرستان سبزوار با همکاری سایر دستگاه‌های فعال در عرصه آسیب‌های اجتماعی آغاز کرده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی و با هدف کنترل و مهار آسیب‌های منطقه، ساماندهی اوضاع و برقرای وضعیت مطلوب تر تدوین شده است، مراحل تئوری آن نیز انجام و در مرحله عملیاتی آن نیز دستگاه‌های اجرایی به طور کامل مشخص شده‌اند.

رییس سازمان بهزیستی در ادامه ضمن بیان آنکه بهزیستی از جمله دستگاه‌های پیش قراول برای استقرار در آن منطقه است افزود: نتایج این طرح آزمایشی به عنوان یک الگو و راهنما در بهزیستی می‌تواند به منظور مداخلات صحیح تر در مناطق حاشیه‌ای شهرها با راه حلهای خاص هر اقلیم و متناسب جغرافیای هرمنطقه باشد.

بندپی در ادامه در پاسخ به اینکه تا چه حد به اقدامات ضربتی و همکاری با نیروی انتظامی برای کنترل آسیب در برخی مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز اعتقاد دارید؟ عنوان کرد: به اقدامات ضربتی با کمک نیروی انتظامی اعتقاد داریم، زیرا براین باور هستیم که برای حل هرآسیب این اقدامات می‌تواند یک راه حل باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با همکاری شهرداری، استانداری، نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها اقدامات ضربتی در جهت جمع آوری افراد سرگردان و آسیب دیده همچون کارتن‌خوابهای مبتلا به ایدز، معتادین متجاهر و... را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با تاکید برآنکه مداخلات باید سریع، به هنگام اما با راه حل‌های علمی، آزموده شده و مبتنی بر شواهد باشند اظهار کرد: توصیه ما این است که اقدامات ضربتی مبتنی بر یک پروتکل خدمت اعم از غربالگری، خدمات مشاوره، مهارت آموزی و استاندارد سازی مکان نگهداری این افراد صورت گیرد تا شاهد آن نباشیم که فردی با یک آسیب وارد سیستم‌های حمایتی شود و با چند آسیب خارج شود.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی 15 شهریور ماه در نخستین جلسه" قرارگاه آسیب‌های اجتماعی" استان تهران نیز گفته بود: در آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، دستگاه‌های مختلفی وظیفه دارند که باید با عهده گرفتن این وظایف نقش خود را در ساماندهی آسیب‌ها ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد معتادان متجاهر استان تهران مربوط به سایر شهرستان‌ها هستند، گفت: امیدواریم با همکاری قوه قضاییه این افراد به شهرستان‌های خود منتقل شوند تا ارائه خدمات بهتری به معتادان متجاهر استان تهران مطابق با پروتکل‌های موجود صورت گیرد.

در این جلسه نیز هریک از دستگاه‌های ذیربط گزارشی از عملکرد و اقدامات خود را به همراه مشکلات موجود ارائه کردند که در جمع‌بندی بر افزایش ظرفیت مراکز نگهداری تاکید شد.

هم چنین در این جلسه مقرر شد که شهرداری تهران برای افزایش ظرفیت مراکز اقداماتی را انجام دهد و مراکزی را در اختیار ستاد مبارزه با موادمخدر قرار دهد و نسبت به شناسایی و غربالگری و در مرحله بعد اجرای پروتکل‌های لازم برای معتادان متجاهر اقدامات لازم را انجام تا پارک‌ها و فضاهای عمومی از وجود این افراد پاک شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =