دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: مدیران و کارکنان سابق فرمانداری شهرداری طالقان به اتهام تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد ریال به دادسرا احضار شدند.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری دادگستری کل استان البرز،«حاجی رضا شاکرمی» با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با مسئولان و کارکنان متخلف اظهارکرد: ۹ نفر از مدیران و کارکنان سابق فرمانداری و شهرداری طالقان جهت بازپرسی احضار و پرونده در شعبه ۲۱ در حال رسیدگی است.

وی با تشریح جزییات این پرونده اظهار کرد: حسب گزارش اداره کل بازرسی استان البرز فرماندار سابق شهرستان طالقان، شهردار سابق، مشاور حقوقی شهرداری، سرپرست واحد شهرسازی، مدیرآبفای شهری، رئیس اداره برق، مسئول آبفای روستایی، رئیس اداره مخابرات، رئیس سابق اداره ثبت و اسناد املاک استان به اتهام تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به مساحت ۲۱۴ هکتار به ارزش ۲۲ میلیارد ریال به دادسرای مرکز استان احضار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه تجاوز به حریم ۱۰ روستا و ساخت و ساز غیرمجاز، ارایه خدمات عمومی به ساخت و سازهای غیرمجاز، تفکیک اراضی زراعی و باغی و صدور اسناد مالکیت غیرقانونی و جعل نقشه پیشنهادی حریم شهر طالقان و صدور پروانه ساخت و ساز بدون رعایت تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را از دیگر اقدامات غیرقانونی مته‌مان این پرونده عنوان کرد.

شاکرمی همچنین گفت: در این راستا پرونده تشکیل شده است و به شعبه ۲۱ بازپرسی ارجاع و کلیه مسئولان مربوطه شهرستان فوق به دستگاه قضایی احضار شده‌اند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی در راستای اجرای مقررات و موازین قانونی با مسئولانی که مرتکب تخلف می‌شوند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

گفتنی است ۱۰۹ بنای غیرمجاز در این شهرستان با دستورات غیرقانونی مسئولان ساخت و ساز شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =