تسهیلات دریافتی بخش صنعت و معدن کشور از شبکه بانکی کشور در 4 ماه گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش صنعت و معدن طی 4 ماهه سال جاری 284.1  هزار میلیارد ریال، معادل 30.2 درصد بوده که نسبت به 4 ماهه سال گذشته 25.1 هزار میلیارد ریال، معادل 9.7 درصد  افزايش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی 4 ماهه سال جاری مبلغ 615.9 هزار میلیارد ریال معادل 65.5 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با 4 ماهه سال گذشته مبلغ 132.8 هزار میلیارد ریال معادل 27.5  درصد افزايش داشته است.

بر اساس آمارها، سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 4 ماهه سال جاری معادل 241.0  هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 39.1 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش های اقتصادی به مبلغ 615.9 هزار میلیارد ریال می‌باشد.

بدین ترتیب از284.1  هزارميليارد ريال تسهيلات پرداختي دربخش صنعت و معدن معادل 84.8  درصد آن (مبلغ 241.0 هزار ميليارد ريال) درتامين سرمايه در گردش پرداخت شده که بيانگر توجه و اولويت‌دهي به تامين منابع براي اين بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است. 

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسير جاري ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نيز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسيل تورمي ناشي از فشار تقاضاي کل در اقتصاد نيز بود.

بر اين اساس ضروري است به افزايش توان خلق پول بانکها از طريق افزايش سرمايه و بهبود کفايت سرمايه بانکها، کاهش تسهيلات غيرجاري و بازگرداندن آنها به مسير صحيح اعتباردهي بانکها، افزايش بهره‌وري بانکها در تامين سرمايه در گردش توليدي، پرهيز از فشارهاي مضاعف بر دارايي بانکها و ترغيب بنگاه‌هاي توليدي به سمت بازار سرمايه به عنوان يک ابزار مهم درتامين مالي طرحهای اقتصادي (ايجادي) توجه ويژه‌اي کرد.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    2 0
    این آمار که اینجا وجود داره فقط روی کاغذه،مطمینا بخش اعظم این تسهیلات با تبانی عناصر فاسد وکارچاق کن داخل سیستم بانکی همچنان در خدمت دلالی و سودا گریه،تا زمانیکه فعالیت بانکها شفاف نشه وقوانین درست اجرا نشه تزریق این مبالغ همچنان آفت اقتصاده و باعث شکاف طبقاطی وتضعیف کار و تولید میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    بانک ها در 4 ماه چقدر تسهیلات پرداخت کردند؟/ سهم بخش صنعت و معدن از منابع بانکی................... اقا ترو خدا بگو کجا .من برم وام می خواهم چند ساله کارم تعطیل است هر جا که شما بگید رفتم همه میگن برو اقا اینها فقط خبر هستند .به ما بخشنامه امده وام ندهیم .........................تسهیلات ولی به برج ساز ها می دهند ...حتی خبر را هم کپی کردم بردم که نگن این دیوانه است ...........