نتایج فعلی تیم ملی والیبال، حاصل عملکرد ولاسکو است؟

تیم ملی والیبال ایران در دوره سرمربیگری کواچ هم عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با وجود نتایج خوبی كه تیم كواچ در یك سال گذشته و مخصوصا در لیگ جهانی گرفته، بعضی از منتقدان او می‌گویند كه این نتایج حاصل تلاش ولاسكو سرمربی سابق ایران است و كواچ سرمربی فعلی ایران نقشی در آن نداشته است. اما بهنام محمودی بازیكن سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است كسی نباید بگوید كواچ در این نتایج تاثیر نگذاشته است.

او می‌گوید: «متاسفانه این حرف ها کارشناسی شده نیست. اینکه بگوییم کواچ در این موفقیت ها تاثیر ندارد درست نیست. نسلی که والیبال ایران را احیا کرد، نسل خود من بوده. ولی مگر می توانیم بگوییم نسل های قبل یا بعد از ما هیچ تاثیری نداشته اند؟ نه، این نیست. این یک پروژه است. روندی است که باید طی شود تا به شرایط ایده آل برسیم. در مقطعی ست کویچ تاثیر داشت، بعد پارک کی وون، بعد گاییچ، بعد ولاسکو و حالا هم کواچ. حالا در دوره ای که تیم ملی به اوج رسیده بود، خورد به پست پارک. البته او هم با تمرین های به روز، تاثیر زیادی داشت اما نمی توانیم بگوییم قبلی ها کاری نکرده بودند. به نظرم ولاسکو هم از این نظر برتر از قبلی ها بود که کار روانشناسی خوبی انجام می داد. یادتان باشد که ولاسکو سال او معروف را گذاشت کنار. او در این مدت سعی داشت مسائل حرفه ای را به بازیکنان آموزش دهد و بیشتر تیم را مدیریت کرد. وقتی ولاسکو رفت ایران یک افت کرد و بعد دوباره متحدتر شد. زمانی هم که این نسل بازیکنان پا به سن بگذارند، یک افتی می کنیم که طبیعی است. به نظرم یکی از نقاط تاریک دوران ولاسکو و کواچ این است که در کنارشان از مربیان داخلی استفاده نکردیم. البته حسین معدنی بود که فوت کرد و متاسفانه او را از دست دادیم. ولی بعد از معدنی باید از سه چهار مربی جایگزین استفاده می کردیم تا آن ها را آموزش دهیم و بعد از ولاسکو و کواچ، دیگر به دنبال مربی خارجی نباشیم. در نهایت می خواهم بگویم که نباید با یک برد و یک باخت، عملکرد کواچ را قضاوت کنیم. ممکن است تیم ملی چند بازیکن آسیب دیده داشته باشد و ما ندانیم. بعدا می توانیم قضاوت بهتری درباره این مسائل داشته باشیم.»

متن كامل گفت و گو با بهنام محمودی را ایـــنـــجـــا بخوانید.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    22 12
    کواچ از کنترل تیم عاجز شده و بازیکن سالاری و رفقیبازی جای دستورات مربی را گرفته و کواچ فاقد تجربه بالای مربیگری در سطح تیم ملی است
  • بی نام GB ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    23 12
    کواچ زحمت کشیده ولی دیگر چیزی نداره به تیم مای اضافه کنه