به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کسبه و واحدهای صنفی داخل ترمینال های مسافربری، هر قیمتی خواستند روی اجناس خود می گذارند.
مشاهدات میدانی حاکی از این است که با وجود داشتن برچسب و پرفراژ قیمت روی اجناس، باز هم بسیاری از کسبه داخل ترمینالهای مسافربری، هر قیمتی خواستند از مشتریان مطالبه می کنند. استدلال آنها هم بسیار ساده است: مشتری، مسافر است و عجله دارد و طبیعتا حق انتخاب چندانی ندارد.
مشاهده مشتریانی که این روزها با فروشندگان داخل ترمینالها سر قیمت جنس چک و چانه می زنند و گاهی کارشان به داد و هوار می کشد، مسئله چندان عجیبی نیست. بعضا مشاهده شده این واحدهای صنفی، قیمت اجناس مصرفی کوچک مانند آب معدنی یا آب میوه و بیسکویت به صورت گرانتر از قیمت درج شده می گیرند که گرانفروشی آشکار آنها از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد قیمت درج شده را شامل می شود.
آنها بدون نگرانی از شکایت مشتریان اظهار می کنند: کسی که نمی خواهد، نخرد!
شهرآبادی رئیس گشت مشترک تعزیرات در این باره به خبرآنلاین گفت: برای رسیدگی به این مشکل، گشتهای متعددی در شهریورماه در ترمینالهای مسافربری تهران برگزار شد و حاصل آن، تشکیل پرونده برای ۱۱۰ واحد صنفی مستقر در ترمینالها بود.
او در این باره توضیح داد: برای برخی از واحدهای صنفی ترمینال غرب، ۸۰ پرونده تشکیل شده و این تعداد برای ترمینال شرق به ۲۰ و برای ترمینال جنوب به ۱۰ فقره رسید.
شهرآبادی توضیح داد: معمولا احکام توسط قاضی حاضر در گشت، همانجا صادر می شود و معمولا نیز مورد اعتراض فرد متخلف قرار نمی گیرد و در همان مکان، اجرای حکم که جریمه نقدی است، صورت می گیرد.
۴۵۲۳۱
نظر شما