گزارش ویژه از نشانگر دات کام : بهترین تبلیغات اینترنتی کدامند؟

امروزه نقش تبلیغات اینترنتی در جذب مشتری بر کسی پوشیده نیست بطوری که رفته رفته تبلیغات کاغذی جای خود را به آگهی های اینترنتی می دهند.

 همین امر سبب شده تا کسب و کارهای مختلف به دنبال راه اندازی سایت های اینترنتی جذاب باشند. اما تنها داشتن یک سایت زیبا و کاربرپسند کافی نیست. در فضای مجازی هزاران سایت با موضوعات مختلف بر سر یک چیز رقابت می کنند و آن هم "افزایش تعداد بازدید کننده سایت" بخصوص افزایش رتبه سایت در گوگل  می باشد. اما چگونه می توان شمار بازدیدکنندگان یک وب سایت را افزایش داد؟ 

در یک گزارش ویژه به سراغ یک شرکت طراحی سایت که در حال حاضر پشتیبانی سایت  سامانه تبلیغات اینترنتی نشانگر دات کام را نیز بر عهده دارد رفته ایم و در مورد بهترین راه افزایش رتبه وب سایت و اصولا بهترین نوع تبلیغات در اینترنت از کارشناس این شرکت سوال کرده ایم. 

سوال : شما چه نوع تبلیغات اینترنتی را برای افزایش رتبه سایت پیشنهاد می کنید؟

پاسخ : در درجه اول هدف هر سایت اینترنتی این است که با کلمات کلیدی مرتبط درصفحه اول گوگل باشد. به طور مثال وب سایتی که در زمینه دوربین مدار بسته فعالیت می کند دنبال این است که اگر کسی در گوگل عبارت دوربین مدار بسته یا کلمات مرتبط با آن مثلا فروش دوربین مداربسته را جستجو کرد بتواند آن سایت را در صفحه اول گوگل پیدا کند. به اینکه یک وب سایت در صفحه اول گوگل باشد اصطلاحا سئو یا بهینه سازی سایت می گویند و این کار در حال حاضر بهترین راه جذب مشتری از اینترنت محسوب می شود. اما در جواب سوال اینکه چه نوع تبلیغاتی به افزایش رتبه سایت کمک می کنند باید عرض کنم تبلیغات لینک دار مناسب ترین گزینه تبلیغات اینترنتی هستند سایت هایی مثل نشانگر دات کام یا سایت های دیگر معمولا تعرفه هر نوع آگهی خود را بر حسب لینک دار بودن یا نبودن و حتی برای حرفه ای تر ها بر حسب فالو بودن لینک و اینکه در چه جایی از وب سایت بنمایش در آید طبقه بندی کرده اند. اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم بهترین نوع تبلیغات اینترنتی ، درج آگهی لینک دار با جایگاه بالاتر نسبت به سایر آگهی ها در این سایت ها می باشد. 

سوال: سایت نشانگر دات کام یا خیلی از سایت های دیگر تبلیغات اینترنتی رایگان هم ارائه می دهند، آیا واقعا درج آگهی رایگان نیز موثر است؟

پاسخ: بله هر نوع تبلیغ که بازدیدکننده را به وبسایت هدایت کند موثر است اما سایت های تبلیغاتی معمولا در آگهی های رایگان خود لینک وب سایت مربوط را درج نمی کنند و همانطور که عرض کردم لینک در یک آگهی حرف اول را می زند. همچنین آگهی های رایگان معمولا در صفحه اول وب سایت های تبلیغاتی قرارداده نمی شوند یا در موقعیت خیلی پایین تری قراردارند که خب این مسئله تاثیر آگهی های رایگان را کمتر می کند.

سوال: در جدول تعرفه آگهی اینترنتی در سایت نشانگر دات کام گزینه ای با عنوان تبلیغات دو کادره جلب توجه می کند ، آیا این مورد هم روی افزایش رتبه سایت تاثیر گذار است؟

پاسخ: بله در یک ابتکار خاص در سایت نشانگر دات کام قابلیت درج آگهی 2 کادره و بزودی 3 و 4 کادره فراهم شده است. واضح است که هرچه اندازه یک آگهی بزرگتر باشد توجه بیشتری را به خوب جلب می کند و شانس دیده شدن را بیشتر می کند. ضمن اینکه آگهی بزرگتر جزئیات بیشتری را در صفحات بنمایش می گذارد و اتفاقا همین مسئله هم از نظر موتور جستجوگر گوگل امتیاز بهتری می گیرد.

با تشکر از کارشناس بهینه سازی وب سایت در شرکت نیتاران پارس

منبع : نشانگر دات کام

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457242