سردار کارگر: هیچکس نباید دوران دفاع مقدس را مصادره کند

ایرنا نوشت: رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان هیچکس نباید دوران دفاع مقدس را مصادر کند، گفت، این دوران متعلق به جهان اسلام و یک انقلاب فرهنگی است.

 سردار بهمن کارگر روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت  فرارسیدن سی وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس به تشریح کلیات، اهداف و ویژه برنامه های بزرگداشت این هفته پرداخت.

وی گفت: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است، دفاع منسجم و هماهنگی که در دوران هشت ساله خود، تمامی اقوام، جناح ها، احزاب و مذاهب کشور در مقابل هجوم ددمنشانه رژیم بعثی صدام به ایران اسلامی، در آن مشارکت، نقش و حضور داشتند.

 ایران اکنون یکی از قدرت های برتر منطقه و جهان است
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت های برتر منطقه ای و دنیا محسوب می شود و این مهم به برکت خون شهدا، جانبازان، آزادگان و جامعه ایثارگری کشور طی هشت سال دفاع مقدس بوجود آمده است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: اکنون یکی از مسایل مهم آن است که باید قدر رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس را بدانیم و به سراغ آنانی که گمنام در آن زمان ها به ایثار و دفاع از کشور پرداختند، برویم.

دفاع مقدس یک انقلاب فرهنگی بود
سردار کارگر گفت: دفاع مقدس یک انقلاب فرهنگی بود، انقلابی که فرمانده آن حضرت امام(ره) بودند و آن را در آن دوران شکل دادند و ملت شریف و سرافراز ایران هم آن را همراهی و پشتیبانی کردند.
وی افزود: دفاع مقدس فقط متعلق به گذشته نیست بلکه مربوط به زمان حال و آینده است و این دوران طلایی و باشکوه فقط متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه مربوط به جهان اسلام است.

هیچکس نباید دوران دفاع مقدس را مصادره کند
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس و مقاومت جانانه و سرافرازانه رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و هیچکس نباید این دوران طلایی را مصادره کند.
سردار کارگر با قدردانی از تمامی مسوولان و مردم چه در طول هشت سال دفاع مقدس و چه بعد از آن افزود: حق دفاع مقدس در حوزه های هنری، ادبیات و سینما بطور کامل ادا نشده زیرا دفاع مقدس یک مدال پرافتخار بر سینه مردم و پرافتخارترین دوران ایران در قرن گذشته و هم در قرن اخیر است.

اسامی روزهای هفته دفاع مقدس
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: مردم و ملت سرافراز ایران پس از دفاع مقدس شهدا را فراموش نکرده اند و همین طور شهدای والا مقام و نورانی دفاع مقدس نیز مردم و رزمندگان و کشور را فراموش نکرده اند، شهدا همیشه در مواقع حساس به داد ملت و کشور رسیده اند که تشییع پیکر مطهر شهدای غواص بیانگر این موضوع است.

سردار کارگر عناوین روزهای سی وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما می توانیم با همدلی و هم زبانی» اعلام کرد و گفت: این هفته از روز سه شنبه 31 شهریور ماه با عنوان «نیروهای مسلح، سلحشوری، پایمردی» و با برگزاری رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح و توانمندی ها و نوآوری ها در صنعت علمی و دفاعی کشور آغاز می شود.

وی روز چهارشنبه یکم مهر ماه و دومین روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس را روز «روحانیت، علم و دانش پژوهشی، سربازان» عنوان کرد و افزود: در این روز که مصادف با روز عرفه است، محور تبلیغات توجه به معنویت و عبادت، تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، پاسداشت سربازان، حضور دانش آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش و روز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه علمیه است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: روز پنجشنبه دوم مهر ماه به عنوان روز «شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی» نامگذاری شده که محور تبلیغ در این روز که مصادف با روز عید سعید قربان است، تجلیل از خانواده های معزز شهدا و جانبازان و غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا و دیدار از جانبازان گرانقدر دفاع مقدس است.

سردار کارگر روز جمعه و چهارمین روز سی وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس را «روز معنویت، زنان، خانواده و سلامت» عنوان کرد و ادامه داد: در این روز نیز حضور پرشور نیروهای مسلح و فرمانده هان عالی رتبه آنان در نماز جمعه، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و توجه ویژه به نقش خانواده و تربیت فرزندان و ترویج ارزش های دینی و سبک زندگی اسلامی و سلامت جسم و روان با ورزش همگانی برنامه ریزی شده است.

وی پنجمین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس را روز «دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردم و اصناف» اعلام کرد و افزود: در این روز، توجه دادن جوانان به بصیرت افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه های دوران دفاع مقدس در دستور کار بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس قرار گرفته است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روز یکشنبه پنجم مهر ماه را نیز به عنوان روز «ولایت مداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» اعلام کرد و گفت: در این روز نیز برنامه های تبلیغی با محور تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و گرامیداشت سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) و تجلیل از رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.

وی روز دوشنبه ششم مهر ماه را نیز روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمناشناسی و بیداری اسلامی و استکبار ستیزی» نامید و تصریح کرد: در این روز برنامه هایی با محور تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی برگزار می شود.

سردار کارگر روز هفتم مهر ماه را نیز به عنوان روز «فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان» اعلام کرد و گفت: در این روز نیز که مصادف با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان آرا است، مراسم گرامیداشت و نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس برگزار می شود.

 استقبال مردم از یادمان های دفاع مقدس
رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور به حضور و بازدید پنج میلیونی مردم در مناطق عملیاتی، سال گذشته اشاره کرد و افزود: امروز هر چه ظرفیت در مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس ایجاد می کنیم، مردم استقبال می کنند بطوریکه در سال گذشته 50 درصد از بازدید کنندگان راهیان نور با خودروهای شخصی به این مناطق عزیمت کردند که 80 درصد آنان را جوانان 15 تا 30 ساله تشکیل می دادند.

 شعار «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آمریکا» نباید فراموش شود
وی استکبارستیزی را یکی از مسایل مورد توجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال جاری عنوان کرد و گفت: شعار «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آمریکا» ذکر واجب مردم ایران است که نباید فراموش شود.

سردار کارگر توجه به شبکه های مجازی را دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: با توجه به تاکید رهبری و مدیریت جهادی باید از دفاع مقدس بهره ببریم زیرا هر زمان، از آن بهره بردیم، موفق بوده ایم.

وی گفت: قرار است در آیین گرامیداشت سی وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس، توجه ویژه ای به شهدای مدافع حرم و برگزاری نشست در گرامیداشت شهدای اتباع خارجی در جنگ رژیم بعثی صدام علیه ایران داشته باشیم

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: حضور اصناف و اقشار در دفاع مقدس یکی از مسایلی بود که دفاع مقدس را محصور به نیروهای مسلح نکرد و توجه به حضور روحانیت، اقشار مختلف و نقش کمتر دیده شده زنان از نکات دیگری است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سردار کارگر با اشاره به برنامه های متنوع نهادها و سازمان های مختلف کشور در آیین گرامیداشت سی وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه ها قول داده اند در این هفته برنامه های مناسبی را اجرا کنند.
وی به طرح این ستاد در موضوع کتاب دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: طرح هر خانواده یک کتاب دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس را در دست اقدام داریم، امروز 25 میلیون خانوار در کشور حضور دارند که اگر هر خانواده یک کتاب از دفاع مقدس را تهیه کنند به بازار کتاب دفاع مقدس کمک خواهد کرد.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، به اجرای برنامه مختلف تبلیغی از سوی سازمان ها و وزارتخانه ها در آیین گرامیداشت سی وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه های متنوعی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، وزارت کشور، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آموزش و پرورش(مدارس سراسر کشور)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، صدا وسیما، راه آهن، شهرداری تهران، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم، جمعیت هلال احمر، وزارت تعاون، اتاق اصناف، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ها برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: نظارت و هماهنگی بر اجرا و برگزاری رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور در روز 31 شهریور ماه بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرصفای A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 1
    خداوند روح همه شهدای که در راه اسلام شهیدشدن باروح امام بزرگوارشان مشهورکند دوما" روح شهدای هم رزمم درکردستان حاج عمران باروح اباعبدلاهمنشین کندماهرچه داریم ازشهداورزمندگان آ ن دوران داریم توراخدااین مسولین یه کمی هم توجیهی به اونای که برگشتن شهیدنشدن بکنید میدونیدزیرحلق خمپاره و کاتیوشا افتادن ینی چه خاطرات تلخی که هرگز یادم نمیره چهارده خردادرحلت امام بودسال67 اولین شبی بودکه بربلندیهای قندیل وکترل مستقربودیم پاس بخش پست آ خربودم خمینی کبیرروح خدابودروحش شاد