رونمایی از 6 محصول دانش‌بنیان در پارک علم و فن‌آوری ایلام

شش محصول دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری ایلام رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا مروارید» - استاندار ایلام در این مراسم اظهار کرد: هدف از ایجاد پارک علم و فناوری تبدیل ایده‌ها به تجاری‌سازی و پیگیری‌های پارک برای به سرانجام رسیدن این ایده‌ها است، بنابراین واحدهای دانش‌بنیان و فناوری باید صبور باشند چون تجاری‌سازی یک ایده زمان‌بر است.

وی بابیان اینکه فعالیت‌ها و حمایت‌های پارک علم و فناوری باید اطلاع‌رسانی شوند تا جوانان خلاق و توانمند استان بتوانند از حمایت‌های پارک علم و فناوری بهره‌مند شوند، افزود: واحدهای دانش‌بنیان باید در عمل نشان دهند که محصولاتشان باکیفیت است و این همان رمز موفقیت و تبلیغ پایدار و درست برای محصولات خود است.

مروارید با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد از ایده‌های فناورانه و خلاقانه حمایت کند، خاطرنشان کرد: محصولاتی که تولید شود باید صادرات‌محور و از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند تا در بازارهای دیگر کشورها موفق و قابل‌خرید باشند.

در ادامه «سامی سجادی» - رئیس پارک علم و فناوری ایلام نیز اظهار کرد: چهار محصول در حوزه شیمی، یک محصول در حوزه هشدار سریع و یک محصول به‌عنوان مبدل برای استفاده از انرژی پاک خورشیدی ازجمله محصولات دانش‌بنیان استان هستند.

وی بابیان اینکه این شش محصول که حاصل تلاش دو واحد دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری ایلام است افزود: از ابتدای سال ۴۱ واحد دانش‌بنیان و ۳۵ واحد با کارشناسی دقیق در پارک و علم فناوری مستقرشده است.

سجادی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد رونمایی‌های بیشتری از محصولات واحدهای دانش‌بنیان استان خواهیم بود، تصریح کرد: محصولاتی که رونمایی شد قابلیت مطرح‌شدن در سطح ملی و بین‌المللی را دارند و نشان از استعداد و خلاقیت واحدهای دانش‌بنیان استان است.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام خاطرنشان کرد: واحدهای فناوری نیازمند بسته‌های تشویقی و حمایتی هستند تا با خلق ثروت و درنتیجه اشتغال‌زایی، مشکل اشتغال استان را مرتفع کنند.

وی با تأکید بر اینکه ارزشمندترین دارایی یک جامعه دارایی‌های فکری است و پارک علم و فناوری حدفاصل بین دانشگاه و صنعت است، افزود: در آینده حمایت‌های پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر می‌شود.

سجادی با بیان اینکه باید به جوانان استان اعتماد کرد و فرصت لازم برای تبدیل ایده به عمل به آنان داد، گفت: مرز مهران یک گنج است و کشورهای عراق و افغانستان بازارهای خوبی برای صادرات محصولات تولیدی پارک علم و فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به اینکه ثروت‌اندوزی و اشتغال‌زایی دو مؤلفه اصلی پارک علم و فناوری است خاطرنشان کرد: شرکت‌های کشورهای کره و چین آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در استان در حوزه فعالیت‌های پارک علم و فناوری اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، «شتاب‌سنج نوری سه مؤلفه‌ای»، «کرنش‌سنج ماره‌ای»، «گرافن اکسید»، «لرزه نگار اکتشافی ماره‌ای»، «لرزه‌سنج نوری باندکوتاه» و «سولار باکس» که برق خورشیدی تولید می‌کند از محصولاتی بود که رونمایی شد.

در ادامه این مراسم پایگاه خبری فناوری «ایلپارک» ایلام نیز راه‌اندازی شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =