۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

ایسنا نوشت:حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری گفت: استاد شهریار هرگز درگیر افراط، تفریط و روشنفکری واهی نشد و متناسب با تعهدات دینی و افکار معقول خود حرکت کرد.

ناطق نوری در کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی با اشاره به مضمون دینی، اجتماعی و انقلابی شعرهای این شاعر معاصر گفت: تعدادی از شاعران، روشنفکران و هنرمندان توقع این را نداشتند که استاد شهریار در مسیر دینی و انقلابی بماند و در این مسیر حرکت کند.

وی افزود: شهریار از جمله معدود شاعرانی است که در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.

ناطق نوری با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهریار تصریح کرد: در میان شاعران بزرگ معاصر که تعدادشان هم کم نیست، استاد شهریار به دلیل استحکام و ظرافت در شعرها و وجود معنویت در روح شعرهایش، به عنوان نماد شعر و ادب فارسی انتخاب شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در طول تاریخ تعداد بسیار زیادی از شاعران گرفتار افراط و تعداد دیگری گرفتار تفریط شده‌اند، ادامه داد: شاعرانی در این مرز و بوم بوده‌اند که گرفتار تملق و چاپلوسی شده و تنها برای گذراندن زندگی خود و تامین منافع مادی شعر می‌سرودند.

وی افزود: تعدادی از شاعران هم بودند که به بهانه حریت و آزادی دچار نوعی خودبزرگ‌بینی شدند و ارزش‌های دینی، اعتقادی و هویتی خود را فراموش کردند، ولی به عقیده من این قشر از شاعران روشنفکر نبودند چرا که تحمل غیر خود را نداشتند.

ناطق نوری گفت: در کنار این شاعران، شاعرانی نیز بودند که درگیر افراط، تفریط و روشنفکری واهی نشده و متناسب با تعهدات دینی و افکار معقول خود حرکت کردند که شهریار نیز از جمله این شاعران است.

در این مراسم خواندن شعر «مادر» و «علی ای همای رحمت» شهریار، اشک را از چشمان ناطق نوری جاری ساخت.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =