کریدوری برای راه افتادن نهضت کارآفرینی و کسب و کار در زنان

مسئول غرفه کریدور کارآفرینی دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار می گوید: در بخش کارآفرینی زنان یا کلا مشارکت زنان در توسعه و اقتصاد هم باید دولت‌ها مدیریت و فرهنگسازی کرد. نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار بر همین اساس شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار جایی است برای برقراری یک تعامل سازنده بین افراد جویای کار و مشاوران و سرمایه گذاران.

در این بین گذر از کریدور کار آفرینی اهمیت حضور در نمایشگاه را دو چندان می کند. دکتر مهری چنگی‌آشتیانی معاون پژوهشی دانشگاه دخترانه فنی و حرفه ای دکتر شریعتی و البته مسئول غرفه کریدور کار آفرینی گذر از این کریدور را موثر ترین راه برای پیشرفت و موفقیت برای افراد جویای کار می داند.

شما بسیار مصمم هستید که گذر از این کریدور می تواند بسیاری از افراد بیکار را از سرگردانی نجات دهد ، چگونه می توان این قول را به افراد داد که بعد از این با انگیزه بیشتر به نمایشگاه مراجعه کنند ؟

من از واژه بسیاری از افراد بیکار استفاده نمی کنم مطمئن هستم که تمامی بانوان و حتی آقایانی که به دنبال کسب در آمد هستند می تواند با گذر ازاین کریدور به منابع موثر و اصولی برای پیدا کردن شغل مناسب دست پیدا کنند .

آیا شرط و شروطی هم دارد ؟

در این نمایشگاه شرطی برای داشتن مدرک تحصیلی مرتبط و بسیاری دیگر از این موارد نیست. کافی است که افراد خوش فکر و ایده پرداز باشند و با انگیزه قوی وارد گذرگاه شوند. افرادی که دارای ایده هستند با خیال راحت می توانند وارد گذرگاه شوند و در قسمت ثبت ایده ها ایده های خود را با ما در میان بگذارند، ایده ها ثبت می شود و بعد از بررسی می توانیم با کمک از موسسه های خیریه مانند خیریه مهرامام رضا (ع) و یا وزارت خانه ها و شهرداری تهران ایده آنها را به اجرا در آوریم. این اتفاق می تواند با اعطای وام صورت گیرد و یااینکه مشارکت در به اجرا در آوردن ایده اتفاق بیافتد. خب در این میان مسلما هر ایده ای هم قابل قبول نیست . اما در بحث کار آفرینی می توان امیدوار بود که بسیاری از ایده های خوب به نتیجه رسیده اند. شعار ما در راه اندازی این کریدور ایجاد نهضت کار آفرینی و کسب و کار برای زنان در کشور است. اینکه هر فرد بتواند برای خود کار ایجاد کند. در بخش کارآفرینی زنان یا کلا مشارکت زنان در توسعه و اقتصاد هم باید دولت‌ها مدیریت و فرهنگسازی کرد. نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار بر همین اساس شکل گرفته است.

تصویری از این کریدور به ما بدهید.

کریدور یا همان دالان دارای یک ورودی و یک خروجی است. اولین چیزی که می تواند کمک کننده باشد بخش مشاوره ، پذیرش و اجرا است . اگر ایده ها قابل بررسی و تامل باشند افراد با شرکت های دانش بنیان آشنا می شوند و سپس در صورت نیاز تسهیل گران و توانمند سازان می توانند کمک کننده های خوبی برای ایده پردازان و کار آفرینان باشند . ما اعتقادمان این بوده که خروجی این کریدور حداقل در بخش ایجاد ذهنیت ونظری و سپس در عملی باشد کسی که وارد این کریدور می شود اگر هیچ سرمایه یا مهارتی نداشته باشد یا اگر صاحب سرمایه باشد یا دارای ایده و ابتکار و اختراع باشد در هر کدام از این سطوح فردی که وارد شود، می تواند این بینش و نگرش را برای کارآفرینی خودش به دست بیاورد. حتی ما سازمان‌هایی گذاشتیم که در طول مدت نمایشگاه می‌توانند مجوز‌های لازم برای ایجاد کسب و کار را صادر کنند.

منظور از توانمند سازان و تسهیل گران چه کسانی هستند؟ بیشتر توضیح می دهید.

سازمان توسعه و تجارت، کانون زنان بازرگان و مدیران زن ، وزارت تعاون و خانه اصناف، کمیته امداد صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، میراٍث فرهنگی، شرکت کارآفرینی امید و تعاونی نساجی به عنوان تسهیل گر ها فعالیت خواهند کرد و در صورت نیاز افراد به شهرداری تهران ، انجمن زنان ، موسسه رایحه ، خیریه حسابداران ، دانشگاه ارشاد ، کلینیک کسب و کار ، انجمن صنعتی سازان ، وزارت کشور ، دانشگاه الزهرا ، سازمان بهزیستی ، وزارت بهداشت وزنان فر اندیش برای توانمند سازی معرفی خواهند شد . همه این مراکز در صدد هستند تا بحث بیکاری بانوان بیش از پیش حل و کم رنگ شود .هم اکنون در میان بانوان 5 میلیون نفر تحصیل کرده بیکار داریم که باید این موضوع را مجدانه حل کرد .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =