سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بااشاره به گزارش دبیر کل سازمان ملل مبنی بر ادامه نا امنی و بی ثباتی وادامه حملات تروریستی در افغانستان تصریح کرد : نباید گذاشت بجای همکاری برای ایجاد ثبات درافغانستان این کشور به ابزاری برای کشمکش و رقابت تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل  غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه طی سخنانی در نشست بررسی' وضعیت افغانستان' اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره از برقرای صلح، ثبات و توسعه در افغانستان حمایت کرده و به این حمایت خود ادامه می دهد.
خوشرو ضمن حمایت از تلاشهای دولت وحدت ملی افغانستان درمقابله باچالشهای سیاسی ، امنیتی و اقتصادی تصریح کرد صلح و ثبات در افغانستان به معنی صلح و ثبات در مرزهای کشور ایران وسایر نقاط منطقه است.
سفیر کشورمان با اشاره آخرین گزارش دبیرکل به شورای امنیت در این خصوص اظهار داشت: گزارش ارائه شده حاکی از ادامه ناامنی و بی ثباتی و افزایش حملات تروریستی توسط طالبان و دیگر گروهها است.
وی افزود : جمهوری اسلامی ایران همه این حملات تروریستی را محکوم کرده و هرگونه همکاری با طالبان را به زیان برقراری صلح وثبات در این کشور می داند.
وی گفت : افغانستان باید موضوع همکاری و تعامل برای برقراری صلح و ثبات دراین کشور ومنطقه باشد و نه آنکه به ابزاری برای رقابت و کشمکش تبدیل شود.
سفیر کشورمان بااشاره به ظهور طیف وسیعی از گروههای تروریستی همچون طالبان، القاعده و اخیرا تهدید داعش در کشور افغانستان بر مسئولیت قدرتهای منطقه وجهان برای همکاری و حمایت از دولت وحدت ملی در مبارزه با تروریسم افزوده است.
خوشرو ادامه داد : جمهموری اسلامی ایران در چارچوب کمک های خود به افغانستان، توسعه همکاریهای دوجانبه اقتصادی و اجتماعی با افغانستان را در اولویت قرار داده و در صدد استفاده از ظرفیت های مناسب همکاری میان دو کشور بویژه در زمینه های تجارت و ترانزیت است.
وی افزود: بهره برداری از طرحهای مهم مشترکی همچون آماده سازی بندر چابهار برای افغانستان و تکمیل طرح های راه آهن به هرات و فراه از جمله طرح هایی هستند که موجب رشد اقتصاد افغانستان خواهند شد.
سفیر ونماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل این نکته را نیز یاد آورشد که ایران همچنان به میزبانی از صدها هزار پناهنده افغانی و ارائه خدمات آموزشی به هزاران دانش آموز و دانشجوی افغانی ادامه می دهد.
وی گفت: مبارزه با مواد مخدر از دیگر زمینه های بسیار مهم در همکاری های دو جانبه و منطقه ای است که میان دولت ایران و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه ادامه دارد.مواد مخدر نه تنها بعنوان یک معضل اجتماعی که بعنوان مهمترین منبع مالی تروریسم و یک خطر امنیتی مطرح است و لازم است که مقابله با آن باید مورد توجه جامعه بین المللی قرار گیرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =