در نشست ماهانه دفتر همآهنگی جنبش عدم تعهد که تحت ریاست غلامعلی خوشرو ، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد ، در نیویورک برگزار شد، تعرضات و تجاوزات صهیونیستها علیه قدس شریف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین جنبش عدم تعهد در این نشست با تصویب بیانیه ای اعمال خشونت آمیز و تحریکات نیروهای اشغالگر را قویا محکوم کرد. اعضای جنبش در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی شدید در مورد اعمال و سیاستهای غیر قانونی رژیم اشغالگر قدس و توصیف آن به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی، از جامعه بین المللی و بویژه شورای امنیت خواستند به وظایف خود در ارتباط با تعرضات و تجاوزات اشغالگران عمل کنند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل همچنین در ظرفیت ریاست جنبش عدم تعهد باتفاق نمایندگان ترویکای سازمان همکاری اسلامی واتحادیه عرب با دبیر کل سازمان ملل متحد ملاقات و تجاوزات جدید رژیم اسرائیل در قدس شریف را مورد بحث قرار داد. در این دیدار نمایندگان کشورهای اسلامی و عدم تعهد از دبیر کل خواستند تا به وظایف خود برای ممانعت از ادامه این تجاوزات عمل کند.

پس از ملاقات با دبیر کل، گروه نمایندگان عدم تعهد و اسلامی در ادامه تلاشهای خود ملاقاتی نیز با رئیس شورای امنیت سازمان ملل انجام دادند و در نظر دارند در این مورد با رئیس مجمع عمومی این سازمان نیز دیدار کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =