۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

بسیج نوشت ،فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از برگزاری هفت برنامه ویژه همزمان با کنگره ملی سرداران و 2400شهید استان چهارمحال و بختیاری ، خبر داد.

سردار رضا محمدسلیمانی، در دیدار مسئول و مدیران نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تأکید بر اینکه مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید بیش از پیش تلاش کنیم.

سردار محمدسلیمانی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره شهداء،افزود: عظمت و بزرگی شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به اندازه ای است که هرقدر ما تلاش کنیم، ذره ای از دِین و بدهی ما به شهدا ادا نخواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تصریح کرد: در تمام نقاط دنیا، به سربازان جنگ های خود افتخار می کنند. مثلاً در انگلستان که جنگ های آنها تماماً استعماری بوده و یا نماد سرباز گمنام در میدان سرخ مسکو، برای پاسداشت رزمندگان این کشورها می باشد؛ در صورتی که جنگ هشت ساله ما دفاع مقدس بود و اعتقاد ما بر این است که کشته شدگان جهاد، شهید هستند.

وی، تأکید کرد: رزمندگان اسلام در کشور ما با تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، رفتند تا دین اسلام را احیا کنند و وظیفه سنگینی را بر دوش ما گذاشتند.

دبیر ستاد کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری، مظلومیت شهدا را خاطرنشان ساخت و گفت: خیلی از پدرها و مادران شهدای استان در قید حیات نیستند و یا اینکه به سن کهولت رسیده اند و در این زمان ما رسالت و تکلیف بزرگی را برعهده داریم و آن این است که برای معرفی شهدای استان بیش از پیش تلاش کنیم.

سردار محمدسلیمانی، افزود: عدم شناخت ما از فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس و عدم تلاش برای معرفی این اسوه های ایثار و مقاومت، باعث گمنامی و مظلومیت شهدای چهارمحال و بختیاری می شود و برپایی کنگره ملی سرداران و 2400شهید استان، می تواند محفلی برای معرفی این اسطورها باشد.

وی، با تأکید بر اینکه کنگره شهدای استان، ماحصل تلاش چندین ساله سپاه، بنیاد شهید و سایر دستگاه ها می باشد از زحمات صدا و سیمای استان، شهرداری، استانداری و ... تقدیر کرد و خواستار اطلاع رسانی بیشتر رسانه ها و نشریات و روزنامه ها در این راستا شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با ابراز خرسندی از دست به قلم شدن یادگاران دفاع مقدس و نویسندگان جوان درباره نشر آثار دفاع مقدس، گفت: 105 تا 110عنوان کتاب برای چاپ و توزیع همزمان با کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری آماده شده است.

وی، از حضور مقامات کشوری و لشگری در رویداد بزرگ فرهنگی استان و گرامیداشت یاد و خاطره سرداران و 2400شهید چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: به مدت یک هفته، هرشب مراسم و برنامه ویژه ای با سخنرانی و حضور مقامات مدعو کشوری و لشگری در استان برگزار خواهد شد.

سردار محمدسلیمانی، افزود: شب نخست به نام کنگره شهدا، خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان نامگذاری شده و شب دوم نیز ویژه کنگره، قومیت های استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

وی، ادامه داد: کنگره شهدا؛ اقشار جامعه( کارمندان،‌کارگران، اصناف و ...)، عنوان سومین برنامه است و دانش آموزان و معلمان نیز در چهارمین شب با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به پاس کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری گردهم می آیند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: کنگره شهدا، جامعه زنان و همچنین کنگره شهدا، نیروهای مسلح از دیگر برنامه های شبهای پنجم و ششم می باشد.

سردار محمدسلیمانی، گردهمایی دانشجویان، اساتید،طلاب و روحانیون و مداحان نیز در آخرین شب برگزار خواهد شد.

در این جلسه، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز برگزاری کنگره شهدای استان را نیازمند یک کار جهادی دانست و گفت: تکلیف اخلاقی و ملی ما در مقابل شهدا این است که برای برپایی باشکوه این رویداد بزرگ فرهنگی در استان، تلاش کنیم.

گفتنی است: در پایان این جلسه نیز، سرگرد پاسدار نعمت الله عبدالهی،‌ معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گزارشی پیرامون اقدامات انجام شده در راستای پوشش اخبار کنگره شهدای استان ارائه کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =