مدیرکل حفاظت محیط زیست از مجروح شدن دو نفر از محیط بانان این استان در درگیری با متخلفان در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، شهرام احمدی گفت: محیط بانان استان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سبزکوه، متوجه حضور دونفر متخلف شکار غیرمجاز در این منطقه می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: محیط بانان ضمن شناسایی و تحت نظر گرفتن متخلفان، پس از کسب مجوز قانونی از مقام قضایی، هنگام خروج متخلفان از منطقه اقدام به ایست و بازرسی آنان می نمایند. متخلفان که راکب موتورسیکلت بودند غافلگیر شده و در ابتدا هیچ مقاومتی نمی کنند. پس از بازرسی، محیط بانان یک قبضه اسلحه غیرمجاز از آنان کشف می نمایند و جهت ضبط آن اقدام کردند که با مقاومت متخلفان و خشونت از جانب آنان روبرو شدند.

احمدی در ادامه اظهار داشت: متخلف مذکور ضمن تهدید، اقدام به مسلح نمودن اسلحه خود نمود و موجبات درگیری را فراهم آورد.

احمدی با اشاره به سرعت عمل ماموران اذعان داشت: درجریان درگیری، یکی از محیط بانان موفق به دستگیری یک نفر از متخلفان شده و پس از زدن دست بند به یاری محیط بان دیگر که همچنان با متخلف دوم درگیر است، می رود. متخلف و ماموران در جریان گلاویز شدن از ارتفاع سقوط کرده و در نهایت محیط بانان موفق به خلع سلاح و دستگیری متخلف دوم می شوند.

شهرام احمدی تصریح کرد: در پی این درگیری هر دو محیط بان مصدوم شدند و یکی از آنان از ناحیه دست و انگشتان به شدت دچار آسیب گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: پس از دستگیری، ماموران قصد انتقال متخلفان به همراه سلاح غیرمجاز را داشتند که با همدستان آنان که خود را به محل رسانده بودند، مواجه می شوند. وی درایت محیط بانان را قابل ستایش عنوان کرد و گفت: محیط بانان تا رسیدن نیروهای کمکی انتظامی شرایط را کنترل نمودند و پس از رسیدن نیروهای انتظامی، متخلفان را به همراه مکشوفات تحویل مراجع قانونی می دهند.

شهرام احمدی گفت: حال محیط بانان مصدوم هم اکنون خوب است.

وی افزود: محیط بانی که از ناحیه ساعد و انگشتان دچار صدمه شده بود، پس از انتقال به بیمارستان و گرفتن گچ، هم اکنون در استراحت به سر می برد.
در این رابطه با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان پرونده ای به جرم حمل سلاح غیر مجاز، اقدام به شکار غیرمجاز، تمرد، درگیری و ضرب و جرح مامور دولت حین انجام وظیفه در مراجع قضایی تشکیل شده و هر دو متخلف به دادگاه معرفی شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =