مردم روستای بزرگ تیس از داشتن داروخانه محرومند و این درحالی است که از تنها خانه بهداشت و مرکز بهداشتی این روستا بیشتر به عنوان مهمانسرای نوروزی و پانسیون پرسنل استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روستای تیس که اینک در ۵ کیلومتری شهر چابهار واقع است در کناره خلیج چابهار یکی از مهمترین بنادر ایران در دریای مکُران از دوره هخامنشیان تا کنون بوده‌است ولی اینک کمتر از نظر اقتصادی مورد توجه قرار دارد و بیشتر به عنوان یکی از مراکز صیادی مطرح است.

درحالی که «رشید امیدی» رئیس شورای اسلامی تیس درنامه‌ای خطاب به رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار از نبود داروخانه به عنوان یکی از نیازهای اولیه این روستا نام برده و خواستار ایجاد داروخانه در این منطقه شده‌است مردم تیس برای تهیه دارو باید در مسیر تیس - چابهار تردد کنند.

امیدی همچنین در تقاضای خود خطاب به دکتر جنگی‌زهی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار تأکید کرده که آمادگی هرگونه همکاری برای رفع مشکل بهداشتی درمانی تیس را دارد.

در همین حال «سعیدمحمد فاضلی» رئیس شورای روستای وشنام‌ها نیز درباره مشکلات بهداشتی و درمانی در این روستای بزرگ به خبرآنلاین گفت: در حال حاضر تیس پزشک خانواده دارد ولی هر یک از مراجعان به پزشک باید برای تهیه دارو تا چابهار برود و همین علاوه بر هزینه تردد مشکلات دیگری را به مردم تحمیل می‌کند.

این در حالی است که «رشید امیدی» رئیس شورای اسلامی تیس جمعیت این روستا را بالغ بر ۷هزار نفر عنوان کرده و در چنین شرایطی روستا فاقد داروخانه است. البته براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت تیس واقع در دهستان «کمبل سلیمان» بالغ بر ۳هزار و ۸۷۳ نفر یا ۷۷۶خانوار ذکر شده‌ است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    3 0
    باسلام واقعيت خيلي تلخ است و بايد حقايق بيان شود و انتظار داريم هر چه سريعتر اول بايد مركز فعال شود نه اينكه مهمانسرا باشد بعدش چطور وقتي پزشك خانواده بدون داشتن داروخانه فعاليت مي كند طبق دستورالعمل نسخه15 پزشك خانواده وجود دارو خانه لازم است چطور پزشك جهت پرداخت پول بيمه روستايي پايش مي شود قابل توجه آقايان مسئول ؟ پس واقعيت چيزي ديگري است حيف و ميل بيت المال و دور زدن مردم بوده است