۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵

هشت سال دفاع مقدس و یا هشت سال رشادت مقدس (۲۸۸۷ روز تلاش ،ایثار،رشادت و شهادت ) که هرگز از یاد و خاطره مردم عزیز ایران اسلامی و حتی نسلهای آتی نخواهد رفت چراکه در اکثر خانواده های ایران اسلامی یادگارانی را بعنوان همسران و فرزندان شهدا ،جانبازان ،ایثارگران عزیزی را در خانه خود دارند که لحظه به لحظه رشادتها و خاطرات دفاع مقدس را برای آنان بازگو می نمایند

شیرین ریحانی: آری ۳۱شهريور ماه 1359سالروز شروع جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق عليه جمهوري اسلامي ايران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است. دوران هشت سال دفاع مقدس و رشادت مقدس امت ولایتمدار ايران در حفظ و اعتلاي نظام مقدس جمهوری اسلامي و حراست از مرزهاي عزّت و شرف اين مرز و بوم، به مثابه يكي از مهمترین و پراثرترین صحنه های راستین حق علیه باطل ، که همچون خورشیدی فروزان ، تا ابد بر تارَكِ تاريخ حماسه و پایمردی مردان خدا در جهان هستی مي‏درخشد.

دفاع جانانه امت ایران اسلامی در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان تا به دندان مسلح بی رحم، بزرگترین افتخارآفريني حق‏ طلبانه يك ملت بزرگ و ولایتمدار ، در تاریخ کشور و دنیا بوده و خواهد بود.آنچه که این جنگ و دفاع مقدس را با سایر جنگ های ملل دنیا متمایز نموده است این بود که استقامت و پايداري مردم ایران اسلامی برخاسته از یک عشق الهی و عشق به ولایت و رهبری بود و تا آخر هم این عشق و ایثار پابرجا ماند.

مردم ایران اسلامی با تکیه بر ایمان و وحدت کلمه که در سايه رهبری های عالمانه حضرت امام خميني(ره) تقویت می شد چنان حماسه هایی در طول 87 سال دفاع و رشادت مقدس از خود نشان داده اند که نه تنها باعث حفظ حریم و کیان ایران اسلامی شدند بلکه به همه جهانیان ثابت نمودند که اگر ملتی متحد و با ایمان به خدای متعال در راه حق ، جهاد نماید هرگز شکست نخواهد خورد و پیروزی از آن لشکریان خداست.

8 سال دفاع مقدس ما در جبهه های حق علیه باطل ،بعنوان دانشگاهی بود که در آن همه علوم از جمله علوم نظامی ،سیاسی ،علوم دینی و عرفانی ،علوم فرهنگی و اجتماعی و...تدریس و دوره شده است و خدا را شکر، به فضل الهی و رهبری عالمانه امام راحل، همه ملت ایران اسلامی از این دانشگاه و آزمون های آن پیروز و سربلند درآمده اند.

دفاع مقدس ما در طول 8 سال توانست معادلات جهاني معمول را بر هم زَنَد و تحليل‏هاي مادي دنياپرستان را نقش بر آب سازد. اين حماسه عظیم ، بي‏شك یکی از غرور آفرین ترین و پرافتخارترین حماسه های تاریخی ایران اسلامی خواهد بود که خاطرات آن بعنوان کتاب راهنمای زندگی و حیات با افتخار،برای همه نسلها قابل استفاده خواهد بود. این کتاب پرافتخارجنگ تاکنون در هیچ کجای جهان نه نوشته شده است و نه قابل نوشتن است بلکه همه کتاب سیره عملی ائمه و بزرگان دین ما است که در آن مشق واقعی شده است . انشاءا... روح امام شهدا و شهدای عزیز از ما راضی و خشنود باشد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =