اقتصادنیوز نوشت: دبیر انجمن قطعه‌سازان از تولید سه محصول جدید پژو در ایران خبر داد و گفت با همکاری ایتالیایی‌ها تا دو سال آینده یک خودرو جدید دیگر از سوی خودروسازان داخلی وارد بازار خواهد شد.

محمدرضد نجفی منش افزود: پژو قصد دارد سه محصول 307، 208 و 2008 خود را در ایران به تولید برساند و جایگزین محصولات قدیمی خود کند.

او افزود: این سه خودرو جزو خودروهای روز اروپا به شمار می‌آیند و دو روز پیش نیز که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان حاضر شده بودم این خودروها در غرفه پژو در معرض دید عموم قرار گرفته بودند.

نجفی‌منش گفت: سیاست جدید وزارت صنعت و خودروسازان کشور این است که خودروهای روز دنیا را در ایران به تولید برسانند و دیگر سراغ محصولات قدیمی نروند چرا که مردم نیز حاضر نیستند از این نوع خودروها استفاده کنند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان افزود: بر اساس سیاستگذاری‌های دولت، خودروسازان خارجی با رعایت سه شرط می‌توانند محصولات خود را در ایران تولید کنند. نخست آنکه تکنولوژی روز را به ایران بیاورند، دوم هم 40 درصد قطعات را در داخل کشور به تولید برسانند و از سوی قطعه‌سازان داخلی تامین کنند و در نهایت 30 درصد محصولات تولید شده در ایران را از طریق شبکه جهانی خود به سایر نقاط دنیا صادر کنند.

نجفی منش گفت: دوران CKDکاری در دنیا به سر آمده و هر خودروسازی که وارد همکاری مشترک با خودروساز دیگری می‌شود، سعی می‌کند که به گونه‌ای قرارداد ببندد تا این سه شرط در آن رعایت شده باشد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    48 1
    و بعد هر وقت خودرو ساز خارجی دوست نداشت دیگه همکاری نکنه و ....
    • بی نام GB ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      9 3
      این خودرو دیگر در اروپا تولید نمی شوند و قدیمی حساب می شوند
  • سیاوش IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    67 7
    خودرو روز مدل 2008 یعنی الان قراره شروع کنن خودروی 8 سال پیش را تازه تو ایران تولید کنند که تا خط تولیبد کامل بشه و.. 5 سال میگذره اون موقع شده خودرو 13 سال پیش بعد یک 10 سال هم تولید بشه که پول خط تولید دربیاد میشه مال 23 سال پیش به این میگن خودروی روز دنیا
    • بی نام RO ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      14 1
      ۲۰۰۸ اسمشه مثل ۲۰۶ منظور سال طراحیش نیست
  • بی نام DE ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    21 0
    301 درسته نه 307
  • جاویدان A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    44 0
    امیدواریم تولید این خودرو ها فقط برای مدت زمان 6 سال ادامه داشه باشه و بعد دوباره با محصولات جدید جایگزین بشوند. به خدا قسم قصد مردم نابودی ایران خودرو و سایپا و بیکاری کارگران عزیزه آنها نیست. قصد مردم افزایش کیفیت و بهبود تولیدات است و اینکه این شرکت ها نگاه مصرفی به مشتریانشان را تغییر دهند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    25 0
    باز با همون کیفیت داغون ؟
  • بی نام EU ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    10 0
    تا بازار در انحصار خودرو سازهای خصولتی است همون اش است و همان کاسه خودروی صفر نخرید
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    9 0
    چطور هیوندا و کیا هر دو سال فیس لیفت و هر چهار سال کل خودرو را عوض میکنند ولی ما بعد از سی سال تولید انحصاری خودرو هنوز درگیریم؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    25 0
    لابد به هر قیمتی هم که حال کردند به مردم میفروشند ، نه جانم تا قیمت خودروها مثل کشورهای دیگه نشه وضعیت تحریم خودروسازی داخلی ادامه داره ، در دبی مدرن ترین خودروها را میشه از 12 هزار دلار تا 25هزار دلار خرید یعنی از 36 میلیون تومان تا 75 میلیون تومان
  • بی نام US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    3 0
    فقط نخریدن خودرو . فعلا اولشه ؛ زبونی عذرخواهی میکنن. اگه نخریدن اداممه پیدا کنه مجبور میشن عملی یک کاری بکنن
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    7 0
    307 در فرانسه از رده خارج شده میخواد بندازه به ایران فرغون