خیانت است؛ خیانت است اگر به هر دلیلی، باخت های تیم ملی والیبال عمدی باشد.

میثم بهرامی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال چپ و راست می بازد. عین آب خوردن. انگار نه انگار این همان تیمی است که چند ماه قبل روسیه و آمریکا را برد. بازیکنان همان ها هستند و مربی هم عوض نشده، اما تیم، همان تیم نیست. تبدیل شده ایم به تیمی که نه انرژی دارد، نه حال و حوصله بازی کردن.
شایعه شده بازیکنان عمدا ضعیف بازی می کنند که ببازیم. البته فقط شایعه است. کسی هم تاییدش نکرده. اما تا دلتان بخواهد، تکذیبش کرده اند. طبیعی هم هست. تکذیب کردن چنین مسائلی خیلی راحت تر از تایید کردنشان است. اصلا خدا نکند این شایعه تایید شود. تایید این شایعه، فاجعه است. پس باید دعا کنیم هیچ وقت تایید نشود؛ نه الان، نه 20 سال دیگر که این بازیکنان خانه نشین شده اند و یکدفعه با دیدن دوربین تلویزیون یا میکروفن یک خبرنگار، هوس افشاگری به سرشان می زند.
همه کاری که می توانیم انجام دهیم این است که امیدوار باشیم این باخت های اخیر، فقط فنی باشد و هیچ عمدی در کار نباشد. به عنوان افرادی که بیرون گود نشسته ایم و فقط بازی ها را نگاه می کنیم، باید دعا کنیم باخت سه بر صفر به استرالیا و کانادا، فقط به خاطر یک افت معمولی باشد که ممکن است در همه تیم های ورزشی رخ بدهد. چون اگر این طوری باشد، می توانیم امیدوار باشیم که در تورنمنت بعدی، این مشکل حل می شود و دوباره والیبال ایران به اوج برمی گردد. اما وای به روزی که برعکسش ثابت شود. وای به لحظه ای که ثابت شود این باخت ها، دلیل فنی ندارد. آن وقت است که باید دیگر قید والیبال را هم مثل فوتبال بزنیم و بگوییم چون پول واردش شده، به فنا خواهد رفت.
شاید در والیبال هم بتوانیم این ناکامی ها را به پول گره بزنیم. شاید بتوانیم بگوییم این نتایج بد، نتیجه پول های کلانی است که وارد والیبال شده و والیبالیست ها را هم مثل فوتبالیست ها پولکی کرده. این هنر مدیران ورزشی در ایران است که حتی بهترین استعدادها را هم با پول زیادی که می دهند، بسوزانند. هنر باشگاه هاست که با رقابت کاذب بر سر جذب بازیکنان، کار را به جایی می رسانند که خود بازیکن هم فکر می کند لیگ ایران بدون او جذابیت ندارد.
در روزهایی که والیبال ایران با ولاسکو پله های ترقی را چهار تا یکی بالا می رفت، خیلی ها می گفتند دلیل این موفقیت ها این است که هنوز بوی پول به مشام والیبالیست ها نخورده. اما حالا بوی پول که هیچ، طعم شیرین آن هم به والیبالیست ها مزه کرده و آن ها پول های میلیاردی به جیب می زنند. شاید در بعضی موارد، دریافتی چند والیبالیست از فوتبالیست ها هم بیشتر باشد. در همین شرایط است که ورزشکاران اشباع می شوند و شاید به ذهنشان خطور کند که بهتر است کسی سرمربی تیم باشد که ما انتخابش می کنیم!
به هر حال دلیل این نتایج ضعیف هرچه باشد، این نکته قابل کتمان نیست که تیم ملی والیبال مثل چند ماه قبل بازی نمی کند. مثل روزهایی نیست که رگ گردن بازیکنان باد می کرد و بعد از هر امتیازی که می گرفتند، فریاد می کشیدند. فعلا تنها کاری که از دستمان برمی آید این است که دعا کنیم همه شایعات، در حد همان شایعه باشند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    آخی کواچ اومد اینجا با توطئه بازیکنا همه سابقش رفت زیر سوال
    • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      23 3
      وای وای گفتی نوچه ی محتشمیانه خیلی خیلی رو مخه یکی نیس بگه بچه تو فرق توپ و تورو میدونی که از کواچ ایراد میگیری؟
    • امیر تبریز اوغلی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
      1 0
      دور از انتظار نیست... اینجا ایرانه داداش.و ایران
  • حمید IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    البته بجز شهرام محمودی که با همه وجود بازی می کرد...
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    شایعه نیست واقعیت است متاسفانه
    • امين IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      9 20
      رفرنس تون را اعلام كنيد لطفاً. بر چه اساسي مي گوييد واقعيت است؟
    • بی نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      2 10
      واقعیت چی مربی جایی که باید تعویض کنه جایی که باید وقت استراحت بگیره عین ماست وای میسته تا تیم به فنا بره دیگه نیازی به توطئه نیست
  • hamid A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    اینها فقط شایعه است همه بچه ها با تمام وجود بازی کردند ، خسته نباشند.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    186 5
    ما باید به چه چیزهایی دعا کنیم
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    این تیم از همان اول هم چیزی نبود . یه مرتبه شانسی دو سه تا برد آورد و تیم های معروف جهان فکر کردن پوخی شده از طرفی برخی تیم ها نیز ضعیف شده بودند مث همین روسیه اما با گذشت چند بازی همه دیدیم که این تبل تو خالی بوده . از حالا به بعد چهره واقعی والیبال را خواهید دید وقتی که دیگر چهارمی در آسیا نیز برای ما رویا باشد . این لیگ جهانی و جام های جهانی دیگر برای ما تمام شد و در روزهای آینده خواب این مسابقات را خواهیم دید.
    • محسن A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      19 4
      چیزی مصرف میکنی شما؟
    • آریا IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      16 3
      شبا بهتره کمتر شام بخوری
    • امید A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      17 2
      داداش اونی رو میگن شانسی که مقابل قدرت ها یه یه ست رو بگیره اما اگه چندتا قدرت ببره دیگه نمیگن شانسی
    • ناشناس RO ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
      0 0
      اصلا گیریم شانسی بردن و مربی و بازیکنان هیچ دخالتی نداشتن.اما یعنی اینقدر شانسی بوده که بازیکنانی با سابقه مثل معروف و موسوی که با پیمان اکبری همبازی بودن هم هیچ؟؟؟واقعا عجیبه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    13 2
    مشکل تیم ما این بود که اونجا تماشاگر ایرانی با مجوز استفاده از بوق و شیپور گوش کرکن وجود نداشت.همین.
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    6 14
    فقط موسوی و محمودی خوب بودن، بقیه بازیکنا و کواچ باید برن.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    14 1
    تو مملكت ما اين مسائل چيز عجيبي نيست نه فقط تو ورزش بلكه تو خيلي از مسائل اقتصادي ، اجتماعي و سياسي هم همينطوره يعني هميشه به منافع شخصي بيشتر از منافع ملي فكر مي كنيم نتيجه اش هم همين مي شود.
  • حمید IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    15 1
    بازیکن ها مثل اینکه زیادی جو گیر شده اند و فکر می کنند همه کاره اند و هر کاری که دلشان بخواهد می توانند بکنند .باید یک کمیته تشکیل شود و همه موارد رو بررسی کند ،مخصوصأ قضیه توطئه و کم کاری .به خدا قسم اگر واقعیت داشته باشد همان جور که بزرگشان کردیم ،به همان صورت از خجالتشان در می اییم تا دیگر هوس ماجراجویی به سرشان نزند.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    3 1
    واقعا با همه ی وجودم دعا میکنم که شایعه باشه و هیچ وقت تایید نشه؛ نه الان، نه 20 سال دیگه نه هیچ وقت هیچ وقت.
  • مجتبی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    6 14
    سلام خیلی ببخشیدا من واقعا تعجب میکنم که چرا شما این مطلب رو نوشتین.چرا که یه همچین چیزی از اساس غیرممکنه چون بازیکنا میدونن که اگه کواچ از تیم ملی بیرون انداخته بشه و مربی جدید بیاد فاتحه ی بعضی از بازیکنا خوندست و مطمئنا یه خونه تکونی خواهد شد و اون حاشیه ی امنیت واسه بازیکنا دیگه وجود نخواهد داشت بنابراین هیچ والیبالیست عاقلی دستی دستی زمینه ی خط خوردن خودش از تیم ملی رو فراهم نمیکنه.
  • مریم IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    24 3
    هراتفاقی هم بیفته مردم زحمت های کواچ رو فراموش نمیکنن.ما فراموش نمیکنیم این کواچ بود که باعث شد والیبال تو چنتا تیم برتر دنیا باشه
  • محمد علي IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    7 6
    اقاي داورزني دارد شبيه كفاشيان عمل ميكنند سرش را كرده زير برف و جواب نميدهد اين نتائج از ضعف عملكرد مديريتي أيشان و شخص كواج است
  • متین IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    14 0
    ایراد از وارد شدن پول به والیبال نیست. ایراد از بی جنبه بودن و رفتار غیرحرفه ای ورزشکارای ماستفوتیالیست ها و الان هم والیبالیست ها وگرنه والا ورزشکارای خارجی هم کم پول نمیگیرن اما رفتار حرفه ای دارن و با 4 تا لایک تو شبکه های مجازی و پر پول شدن جیبشون دچار خودبزرگ بینی نمیشن.
  • حميد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    12 1
    شما مطمئن باشيد وقتي يك بازيكن را بيش از حد بزرگش كنند او خود را همه كاره ميداند واين حق را به خود ميدهدباتشكيل باند مربي را عوض كندپس شك نكنيد مربي رابااين ترفند عوض كنند البته الان بايد ديد آقاى داورزني پيش اين باند بازان كوتاه ميايد ياباقدرت برخورد ميكند شك نداشته باشيم درصورت ضعف نفربعدخود رئيس است.