۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷

ایسنا نوشت:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: در تلاش هستیم که با همکاری مرکز حافظ‌شناسی، کتابخانه حافظیه را به کتابخانه‌ای تخصصی و مرجع در زمینه حافظ‌شناسی تبدیل کنیم.

سیدمحمدامین جعفری‌حسینی، شامگاه سه‌شنبه 31 شهریور و در حاشیه بازگشایی کتابخانه حافظیه در شیراز، گفت: این کتابخانه که اکنون کتابخانه‌ای عمومی است، به واسطه پیشینه و جغرافیایی که در آن قرار دارد، می‌تواند به کتابخانه‌ای تخصصی برای رجوع حافظ‌پژوهان و محققان تبدیل شود.

جعفری‌ خاطرنشان کرد: کتابخانه حافظیه در ابعاد کمی و کیفی مرمت و بهسازی شده است.

وی هزینه این اقدام فرهنگی عمرانی را بالغ بر 390 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: تمام کتاب‌های مرجع موجود در این کتابخانه، براساس آخرین استانداردهای کتابداری، منظم و چینش شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: اکنون تعدادی کتاب عمومی نیز در این کتابخانه موجود است که آنها را به سایر کتابخانه‌ها منتقل کرده و این کتابخانه را به کتابخانه‌ای تخصصی و مرجع تبدیل خواهیم کرد.

مراسم بازگشایی کتابخانه حافظیه با حضور نیک‌مرام معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شیراز و کاووس حسنلی، مدیر مرکز حافظ‌شناسی، انجام شد.

به گزارش ایسنا، زمان تاسیس کتابخانه حافظیه در شیراز به دهه 50 شمسی بازمی‌گردد، اما از سال 1350 این کتابخانه به شکل کنونی بوده و طی سال‌های مختلف، تغییراتی به لحاظ ساختمانی و تعداد کتاب‌ها در آن ایجاد شده است.

کتابخانه حافظیه یک کتابخانه عمومی محسوب می‌شود که در بخش شمالی آرامگاه حضرت حافظ قرار دارد، اما شیوه پذیرش عضو در آن با سایر کتابخانه‌های عمومی تفاوت داشته و معمولا اعضا را از میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی و بالاتر انتخاب و پذیرش می‌کند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =