تسنیم نوشت: یک روزنامه سعودی نوشت که درخواست دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی رد شده است.

روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از برخی منابع نوشت که ظریف شفاها خواستار برگزاری نشست با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان شده است، اما به زعم این روزنامه این درخواست با نوعی تکبر همراه و نابجا بوده است.

این منابع همچنین مدعی شدند که طرف ایرانی این درخواست را به شیوه معمول که متضمن برنامه‌های مشخص باشد، مطرح نکرده است، بلکه این درخواست فقط مربوط به بررسی حوادث حج بوده و ربطی به امور سیاسی مربوط به مسائل منطقه مانند سوریه و یمن نداشته است و لذا عربستان این درخواست را نپذیرفته و با آن موافقت نکرده است.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان پس از دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود در نیویورک و در واکنش به سخنان محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به زعم خود از ایران خواست تا از این حادثه بهره برداری سیاسی نکند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان گفته بود: به اندازه کافی شاهد همکاری دولت عربستان نیستیم. این موضوع را از لحاظ حقوقی و سیاسی پیگیری خواهیم کرد.

الجبیر بدون اشاره به جان باختن بیش از یک هزار نفر از حجاج در این حادثه مرگبار گفت که عربستان سعودی تاریخی طولانی در تخصیص بودجه لازم برای تامین مناسک حج و برقراری تامین مراسم آن دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    22 2
    وزیرک جوان سعودی شایسته ملاقات با مرد بزرگ دیپلماسی دنیا نیست.
  • عباس IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    47 1
    ببین کار ما به کجا رسیده؟
  • محسن A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    33 1
    برو بمیر..
  • احمدرضا US ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    35 1
    این وزیر خارجه عربستان از زمانی که در آمریکا سفیر بود و اون داستان عجیب ترورش بدستور ایران مطرح شد، آنچنان کینه ای از ایرانیها بدل گرفته که اگه تمام مفامهای عربستان هم با ایران مسأله شون حل بشه، این یکی نمیشه. فقط کافیه به مصاحبه هاش نگاه کنید که بدتر از نتانیاهو در مورد ایران اظهار نظر می کنه.
  • احسان IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    13 1
    مورچه چیه کله پاچش باشه. ظریف درستش میکنه من مطمنم بزار خودشون میان التماس می کنن.
  • بی نام RO ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    5 0
    خبر جان ما هم كه شديم عين بعضي ها، اگر فقط تعريف و تمجيد از دولتمردي بكنيم، منتشر ميشيم در غير اينصورت نه،، اگر ما كسي رو دوست داريم اتفاقا بايد اشتباهاتش رو گوشزد كنيم، با احترام به اقاي ظريف ايشون نبايد ما رو پيش كشوري كه ارزوي نابود كردن مارو داره تحقير كنه، يادم نرفته وقتي اين نژادپرست وزير خارجه عربستان شد ظريف فوري پيام تبريك فرستاد، طرفم اصلا محال نكرد،اونم به چه كسي اخه پيام تبريك فرستاديم، كسي كه اشكارا دشمني مي كنه نه پنهاني.
  • ترنم A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    3 0
    اگر این درخواست رد شده بهتر ه که ایران از طریق دادگاه های بین المللی سر میز مذاکره بنشونشون فعلا که یاغی شدن هر کاری که دلشون بخواد میکنن بدون اینکه پاسخگو باشند
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    4 2
    تا کی باید تحقیر بشیم.اون از تجاوز این هم از کشتار حجاج عزیز. هرچیزی رو که سیاست جواب گو نیست باید با قدرت جواب داد آقای ظریف
  • kazem A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    2 0
    ,واقعا که همین رو کم داشتیم من بنوبه خود و به سهم خود هیچ وقت راضی نیستم که نماینده عالی دیپلماسی ما به این ادم کوچولوها رو بزنه اخه این دفعه اولم نیست که این ادا و اطواررو در میارن .مشتی ادم بی خاصیت که شده خائن الحرمین .منتظر منتقم ال محمدیم یا الله
  • صایب غریب A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    3 0
    آقا حقارت تاکی مگر از زبان حادثه دید ه گان نشنیدید که اگر ماموران سعودی دخالت می کردن تعداد کشته هایمان خیلی کمتر می شد کمی هم غیرت داشته باشید آقایون حجی که خطر مرگ داشته باشد واجب نیست .