مهر نوشت:در این طرح فرد متقاضی می تواند خودروی فرسوده در اختیار خود را که الزاما باید از خانواده خودروهای سایپا باشد، به نمایندگی های منتخب گروه خودروسازی سایپا بفروشد و در قبال آن، با پرداخت مابه التفاوت، خودروی نو دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا از مذاکرات با شرکت سیتروئن برای از سرگیری تولید یک خودروی فرانسوی در ایران خبرداد وگفت:طرح تعویض خودروهای دست دوم با نو و نیز فروش با گارانتی خودروهای دست دوم آغاز می شود.

 فرامرز طاهری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از طرح ویژه تعویض خودروهای فرسوده با نو خبرداد و گفت: با توجه به اینکه برخی مشتریان به خصوص در شهرستانها، برای فروش خودروهای دست دوم خود، مشکلات عمده ای دارند و نمی توانند خودروی خود را با قیمت مناسب به فروش رسانده و خودروی نو بخرند، طرح ویژه ای طراحی شده است که بر مبنای آن، سایپا اقدام به ارزیابی کارشناسی خودروهای فرسوده با سن بالای ده سال و به نرخ روز بازار کرده و با ارایه تسهیلات به متقاضی، خودروی وی را با خودروی نو گروه سایپا جایگزین خواهد کرد.

وی افزود: در این طرح فرد متقاضی می تواند خودروی فرسوده در اختیار خود را که الزاما باید از خانواده خودروهای سایپا باشد، به نمایندگی های منتخب گروه خودروسازی سایپا بفروشد و در قبال آن، با پرداخت مابه التفاوت، خودروی نو دریافت کرده یا از تسهیلات با نرخ سود بانکی متعارف استفاده کند. در واقع، کارشناسان سایپا با فرد متقاضی، به توافق می رسند، ضمن اینکه خودروهای خریداری شده نیز اورهال شده و با نرخ مناسب و البته با گارانتی های مختلف سایپا، مجدد به فروش می رسد.

طاهری تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح آن است که مرکزی رسمی برای تعویض خودروهای فرسوده وجود داشته باشد که در آن منافع مشتری رعایت می شود و در گام بعدی، گارانتی نیز به خودروهای فرسوده خریداری شده از سوی متقاضیان، تعلق گیرد. بنابراین مردم می توانند با اطمینان خاطر و با گارانتی مطمئن یک خودروساز بزرگ، خودروهای دست دوم خریداری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگی مهندسی بازرگانی سایپا برای همکاری با شرکت سیتروئن لغو نشده است، گفت: با توجه به تحریم‌های اروپا بر علیه ایران، خودروسازان خارجی قراردادهای خود را با ایران لغو کردند و هم اکنون که اوضاع تحریم ها بهتر شده است، امیدواریم بتوانیم مجدد همکاری های خود را با این شرکت و شرکتهای اروپایی از سر گیریم.  

طاهری اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا علاوه بر رنو، با چند شرکت اروپایی دیگر هم در حال مذاکره است که همزمان با آن، امیدواریم ما هم بتوانیم چند نمونه از خودروهای این شرکتها را به صورت cbu وارد کنیم. اما باید توجه داشت که خودروهای اروپایی، قیمت خود را خواهد داشت و مشتریان خود را به لحاظ قیمتی جذب خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور خودروسازان چینی در بازار ایران حفظ خواهد شد، گفت: برای تولید نمونه های دیگری از خودروهای چینی مذاکراتی را در دست انجام داریم و امیدواریم بتوانیم با درجه یک های چین، خودروهای جدیدی را تولید و روانه بازار کنیم. اما اگر خودروهای اروپایی هم وارد شوند، چینی ها باز هم بازار خود را خواهند داشت و شرکتهای چینی ماه به ماه راه تحول را در پیش می گیرند و ما هم تلاش داریم که خودروهای با کیفیت آنها را روانه بازار ایران کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی طرح نمایندگان مجلس برای افزایش تعرفه واردات خودرو گفت: متاسفانه اگر این طرح از سوی نمایندگان به تصویب برسد، حتما با افزایش قیمت خودروهای وارداتی مواجه خواهیم شد، این در حالی است که تعرفه، یک منبع درآمدی برای دولت است و در همه کشورهای دنیا نیز بر روی خودرو، تعرفه های نسبتا بالایی وضع می شود به نحوی که چین تعرفه ۴۰ درصدی را پیش روی واردات قرار داده و تنها در معدود کشورهایی این تعرفه پایین است.

طاهری افزود: وقتی که محصول خارجی در خط تولید ایران، تولید می شود، دیگر یک خودروی خارجی به حساب نمی آید و به نوعی خودروی داخلی محسوب می شود که باید تمام استانداردهای مرتبط در ایران را سپری کند تا به مرحله شماره گذاری برسد، بنابراین خودروهای چینی نیز با استانداردهای ایران تطبیق داده شده و بعد شماره گذاری می شوند.

وی در خصوص ورود خودروهای هیبریدی از برندهای چینی اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروهای هیبریدی هنوز به لحاظ زیرساختی در دنیا جا نیفتاده اند، مشکلاتی بر روی فروش دارند که در ایران نیز با توجه به نبود زیرساخت‌ها، هنوز نمی توان بر روی ورود انبوه خودروهای هیبریدی کار کرد؛ اما به هرحال با خودروسازان چینی برای واردات خودروهای هیبریدی مذاکراتی انجام شده است.

طاهری ادامه داد: با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، تعرفه ۴۰ درصدی و عوارض شماره گذاری، یک خودروی وارداتی به ایران، ۲.۵ برابر قیمت خودرو در مبدا برای یک ایرانی تمام می شود؛ چراکه هزینه ها بسیار بالا است، به نحویکه یک خودروی ۱۰ هزار دلاری، حدود ۲۵ هزار دلار تمام می شود.  

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که برخی اطلاعات نادرست، مردم را منتظر برای خرید خودرو نگاه داشته و آنها را به نوعی بلاتکلیفی فرو برده است اما بعد از گذشت مدتی، مجدد تقاضاها به بازار وارد خواهد شد، ضمن اینکه وقتی قیمت نهاده های تولید بالا می رود، نمی توان انتظار داشت که قیمت خودرو کاهش یابد.  

3535

 

کد خبر 461841

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    51 2
    لگن صفر تحریم است
  • سعید A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    41 0
    به نظر من خودروهای بالای 10 سال از این آشغالهایی که شما به نام خودروی صفر تولید کرده اید وضعیتشون به مراتب بهتره بنابراین اگر کسی چنین کاری بکنه حتما ضرر کرده و پشیمون میشه
    • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      7 0
      من يه پرايد دارم مال نيمه دوم 83 . حدود سه سال پيش خريدم. از اون موقع تا حالا خودم حدود 100 هزار كيلومتر باهاش رفتم. انصافا تا حالا از نظر موتور و گيربكس اذيتم نكرده و خرجي كه تا حالا داشته مربوط به تعويض روغن و تسمه تايم و ديسك و صفحه و شمع بوده. البته جلوبنديش تا حالا چند بار نياز به تعمير جزئي داشته كه شايد روي هم تو اين سه سال 200 تومن هم خرج جلوبنديش نشده. مصرفش هم توي شهر بين 6 تا 7 ليتر در 100 كيلومتره... مدير عامل محترم سايپا، اگه خودت بودي حاضر بودي اصلا ماشين من رو با يه پرايد صفر تاخت بزني كه نصف اوقات زندگيت رو توي نمايندگيها و تعميرگاههاي مجاز و غيرمجاز بگذروني و هميشه هم ترس اينو داشته باشي كه هر روز مشكلي از يه جاش بزنه بيرون يا شما رو توي راه بذاره و بدبختت كنه؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    28 0
    هنوز باید زیاد از این کارا بکنید البته بعد از اینکه قیمتها اومد پایین
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    28 0
    کلا میخواستم ببینم حال خودرو ساز ها چطوره ؟ الان کمی آره فقط کمی میتونید تصور بکنید که دیگر صنایع چطور روزگار سپری میکنند .
  • بی نام EE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    29 1
    باز تقلبی دیگر در صنعت خودرو.گول این بازیهارو نخورین.باید تحریمشون تا ادب شدنشون ادامه پیدا کنه تا بفهمن هرچی تاحالا کاخ ساختند از خون و مال مردم بوده و باید تقاصشو پس بدن.با هر روشی به دنبال انداختن جنس های بنجل و گرانشون به مردم هستند.ما همه این راه همبستگی رو ادامه میدیم تا بقیه صنف ها هم هواسشون باشه عاقبت کلاهبرداری و دروغ و فساد و مافیا و انحصار طلبی ثروت کشور چی میشه.این اولین تحریم مردمیه . بقیه تحریمها هم در راهه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    28 0
    کفگیر خورده ته دیگ حرف از منافع مشتری میزنن شما بیا مثل خودروسازی های بلاد کفر فراخوان بزن تمام خودروهی قبلاً فروخته شده ا برای برطرف شدن عیوب عجیب غریب از گیربکس تا تایر بیان نمایندگی با احترام و ادب و عذرخواهی تا ببینیم چی میشه میتونید بسم‌الله
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    83 0
    بنابراین مردم می توانند با اطمینان خاطر و با گارانتی مطمئن یک خودروساز بزرگ، خودروهای دست دوم خریداری کنند. گارانتی مطمئن یک خودروساز بزرگ؟چي ميگي؟
  • علی A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    105 2
    عوض نمیکنیم نمیخریم بی خودی دس پا نزنید
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      27 1
      بابا اینا دارن به در و دیوار میزنن تا آب رفته رو به جوی برگردونن ولی به نظر میاد آخرین مقاومتهاشون باشه مردم بایدهوشیاری خود را حفظ کنن
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    71 0
    دستشون دردنكنه اين از طرح جديد ديروز هم طرح پرداخت هزينه سفر چقدر مشترى مدار
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    86 0
    گارانتی خودروی نو که فرمالیته بود حالا گارانتی خودروی تعمیری چی میشه؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    89 0
    نمی خریییییییم خودروهای بی کیفیت شماهارو. دیگه بسسسسسسسه
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    82 0
    باز هم نمی خریم....
  • پژمان IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    77 0
    کور خوندین. دیگه تموم شد.....
  • احسان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    91 0
    تیتر خبر اشتباه هستش. تیتر اصلش اینه طرح تعویض خودرو دسته دوم با خودرو دسته چندم دیگر
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    81 0
    دارن هر کاری میکنند تا بتونن آشغالهاشون رو بفروشن ولی آسمون بیاد زمین دیگه نه میخریم و نه تعویض میکنیم
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    95 1
    چقدر بدبخت شدن خودرو سازها ... البته با همین طرح هم کلاه سر مشتری میگذارند
  • رضا A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    73 0
    فایده نداره ...نمی خریم خخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    84 0
    جمه کن برو بابا با این طرحتون
  • ناشناس A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    77 0
    خودروساز به کدام قول و قرارش پایبند بوده که این دومیش باشه ؟
  • مخسن US ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    78 0
    کمپین خرید خودرو صفر ممنوع
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    15 0
    پراید ده ساله رو اورهال میکنند؟ اولن مگههواپیماستکه اورهال بکنندش, ثانیاً همون بهتر نکنند.لااقل قطعات ده سال قبل بهتر از قطعات آشغال چینیه تولید روزه که
  • محمد A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    20 0
    خیلی دلم میخواد ببینم این طرح های بکر مال کیه . به نظرم داره تو سایپا استعدادش حروم میشه خخخ
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    14 0
    جالبه اینطوری هم از جهت خرید خودروی شما سود می برن، هم از جهت فروش دوباره ی اون. از طرف دیگه بابت اون وامی که می دن سود می گیرن و در نهایت هم جنس های بُنجلشون رو فروختن و انبارا خالی شده. اما کیه که گول اینا رو بخوره ؟
  • مهدی IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    17 0
    اماراین طرح روگرفتم که ببینم چطور میخوان باز سرمردم کلاه بزارند: اولا خودرو تان راچیزی کمنرازقیمت بازارازشما میخرندوبعدباسودنجومی بهت خودرو میدن دست اخرکه حساب میکنی میبینی که هم خودروتو مجانی دادی هم خودروی جدیدت چیزی درحدود 2برابر کارخانه برات تمام شده که اگرخودت باوام ازبیرون اقدام میکردی نه خودرو قبلی روازدست میدادی نه اینقدرسودمیدادی انها جایی نمیشینند که اب به زیرشان برود
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    18 0
    ایران خودرو صدقه به کسی نمیده مطمئنا پشت پرده خبرهایی هست خودروهای مارا که اسقاط نمیکنند یه دستی دور وبرش میکشند یه دست رنگ وماشینهارا جابجا میکنند مثلا ماشین های اردبیل شیراز آب میکنند نه عزیزم شما عمری با کلاه گذاری داری بین هم وطن خودت زندگی میکنی هم وطن هوشیار باش کلاه سرت بره کمپین از هم میپاشه
  • ابرا A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    16 0
    ما میگیم ماشین نمیخوایم شریکتو عوض میکنیاونم از نوع فرانسوی
  • شاهین US ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    20 0
    یه ماشین المانی دارم برای 20 سال قبل هست جالبه میخواستم بفروشم بجاش یه ماشین دیگه بگیرم رفتم چند جا سوال کردم همه کارشناسان خودرو میگن اینکار رونکن و نفروشش چون از خودرو صفر ایرانی هم خیلی بهتر هست واقعا چرا ؟؟ خودرو 20 سال قبل المان هنوز بهتر از خودرو ایرانی هست جالب هست بدونید تمامی لوازم این ماشین تو تهران موجود هست اونم المانیش یعنی بعد از 20 سال شرکت سازنده هنوز داره قطعاتش رو برای خدمات پس از فروش میزنه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    15 0
    اول کیفیت دوم قیمت باید پائین بیاد آنموقع خرید میکنیم حالا حالاها نمیخریم نیاز به این طرح بقول خودتان جدید نیست
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    18 0
    ازدم قسط هر ماشینی رو که خواستم روزی هزار تومن بدون اسکونت را میخریم
  • علی خسروی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    20 0
    به نام خدا من ماه یک امسال یه پرشیا صفر خریدم روعن ریزی داشت ترمز عمل نمی کرد گیربکس صدا میداد 6 ماه اسیر گارانتی مسخره اینا شدم 20 برگ فاکتور گارانتی دارم مرد میخوام لا این ماشین 2 ساعت رانندگی کنه ........ حواله مدیر و ناظر و همه اونجاهایی که شکایت مردم به حضرت زهرا س
  • بی نام RU ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    14 0
    "وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که برخی اطلاعات نادرست، مردم را منتظر برای خرید خودرو نگاه داشته و آنها را به نوعی بلاتکلیفی فرو برده است اما بعد از گذشت مدتی، مجدد تقاضاها به بازار وارد خواهد شد، ضمن اینکه وقتی قیمت نهاده های تولید بالا می رود، نمی توان انتظار داشت که قیمت خودرو کاهش یابد." من دیگه حرفی ندارم
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    18 0
    نمی خریم نمی خریم نمی خریم تعویض هم نمی کنیم به جای دسیسه چینی و حقه بازی قیمت را کاهش و کیفیت را افزایش دهید.
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    3 0
    آقایان خودرو ساز باتوهین هایی که شما بااین شعورتان به مردم کردید ضد انقلابخیانکارانگل دیگر به هیچ قیمتی مردم شما رو قبول ندارند خودرررررررررررررو نمیییییییییییییخریم وقتی خودرو هندی 14 15 میلیون باشه دست نگه میداریم هیچ کس نمیتوانه ما را مجبور به خرید کنه به خدا توکل کرده ایم تا آخرش هم ایستاده ایم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    18 0
    بازهم دنبال اینن که سیر مردم کلاه بزارن
  • محسن EU ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    4 0
    بنابراین مردم می توانند با اطمینان خاطر و با گارانتی مطمئن یک خودروساز بزرگ، خودروهای دست دوم خریداری کنند.یعنی کشته مرده همین یک جمله اش شدم هااااا :
  • saeed A1 ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    4 0
    باز هم بازی جدید..... خودروی صفر نمیخریمممممممممممممم
  • مجید A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    6 0
    پاراگراف آخرش خیلی جالبه برای خودش سناریو و داستان تعریف میکنه و تو توهم خودش به اون جواب میده....
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    آقایان خودرو ساز میتوانند برای مردم روزی چند ساعت کلاس اخلاق بزارن همه استقبال میکنیم
  • متضرر IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 0
    من ی131 نه ماه پیش خریم که یکسره گوشه پارکینگه.از اول گیربکسش خراب بود صداش ب اندازه صدای موتور بود.دو مرتبه نمایندگی بازش کرد ولوازم وهمه چیشو عوض کرد که البته جزو گارانتی نبود ولی باز هم خرابه.
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    4 0
    از این به بعد مردم تصمیم نهایی را میگیرند و آقایان اجرا غیر از این باشه گوش مردم از این دروغ ها پر شده

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین