رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج :شتاب در بازسازی بافت‌های فرسوده کرج

به گزارش فارس،رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده در کرج شتاب بیشتری را به خود بگیرد.

سعید فیروزگاه ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر کرج با تأکید بر رفع بافت‌های فرسوده و شتاب دادن به اجرایی کردن طرح رفع بافت‌های فرسوده گفت: هم‌اکنون کلانشهر کرج جزو 10 شهر داری بافت‌های فرسوده با حجم بالا است که لازم است تدابیر اساسی برای رفع این مهم اندیشیده شود.
وی ادامه داد: هر چند اقداماتی برای رفع بافت‌های فرسوده از سوی مسئولان انجام شده است اما با توجه به وسعت بافت‌های فرسوده در این کلانشهر لازم است تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع تمامی این بافت‌ها به صورت ویژه انجام شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با تأکید بر راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری شهر کرج اظهار داشت: با تاسیس این دفاتر، روند بازسازی بافت‌های فرسوده شهری سرعت قابل توجهی به خود می‌گیرد.
*1200 هکتار بافت فرسوده در کرج وجود دارد
فیروزگاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 1200 هکتار بافت فرسوده در کلانشهر کرج وجود دارد، گفت: در کرج 786 هکتار بافت فرسوده بدون احتساب معابر و شوارع وجود دارد که این رقم با افزایش معابر و شوارع به 1200 هکتار افزایش پیدا کرده و خطرات بسیاری را برای شهر و شهروندان ایجاد می‌کند.
به گفته وی برخی از این بافت‌های فرسوده در کو‌چه‌های بسیار باریک بنا شده است که در مواقع اضطراری خدمات رسانی راه غیرممکن می‌کند که لازم است ساماندهی بافت‌های فرسوده هر چه سریعتر انجام شود.
عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: اقدامات و تسهیلاتی که دولت و شهرداری برای مالکان این بافت‌ها در نظر گرفته است بسیار مناسب است و صاحبان اینگونه بناها می توانند با استفاده از این تسهیلات علاوه بر ارتقای ایمنی بناهای خود در رفع بافت‌ها فرسوده نیز به ما کمک کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =