مشاور سازمان محیط زیست با اظهار تاسف از حجم بالای تخلفات باغ پرندگان گفت: پرنده ها را از صیادانی که در یکی از مناطق شمالی فریدونکنار به نام ازباران جولان می‌دهند خریداری و هر بار حدود ۱۰۰ قطعه پرنده را در شرایطی نامناسب با یک وانت به باغ منتقل می‌کردند بطوری که هنگام ورود به باغ نیمی از آنها تلف شده بودند.

اسماعیل کهرم در رابطه با علت ترک کمیته علمی باغ پرندگان تهران به خبرآنلاین گفت: ابتدا تصور می‌کردم برای نگهداری از پرندگان در باغ لویزان بناست اصول علمی در نظر گرفته شود و به همین دلیل با توجه به مدرک دکترای پرنده شناسی که دارم، دعوت شهرداری برای عضویت در کمیته علمی باغ پرندگان لویزان را پذیرفتم.

او گفت: بنا بود پیمانکار بهره برداری از باغ پرندگان، مجری تصمیمات این کمیته علمی باشد اما متاسفانه آغاز تخلفات به پشتوانه پخش سکه از رجحان منافع مالی بر علم حکایت می کرد.

کهرم با اظهار تاسف از حجم بالای تخلفات باغ پرندگان گفت: پرنده ها را از صیادانی که در یکی از مناطق شمالی فریدونکنار به نام ازباران جولان میدهند خریداری و هر بار حدود ۱۰۰ قطعه پرنده را در شرایطی نامناسب با یک وانت به باغ منتقل میکردند بطوری که هنگام ورود به باغ نیمی از آنها تلف شده بودند.

او با اشاره به اینکه پرندگان صید شده از شمال کشور به شدت وحشی هستند گفت: این پرنده ها که شامل گونه ها مختلف از پرنده های شکاری گرفته تا انواع مرغابی و فلامینگو میشدند هنگام ورود به قفس، پرواز میکردند و با برخورد شدید به قفس، دچار آسیب جدید از قبیل شکستگی بال و نوک می شدند.

این پرنده شناس گفت: متقاضیان به راحتی می‌توانند پرنده های مورد علاقه خود را از این باغ خریداری کنند. بعنوان مثال با پرداخت بهایی اندک برای استخر منزلشان فلامینگو میخرند غافل از اینکه تنها یک فضله فلامینگو برای آلودگی جدی آب استخر کافیست.

کهرم گفت: حتی پرندگانی که مردم به باغ هدیه می‌کردند، بطور مخفیانه بعنوان مثال زیر کت کارمندان از باغ خارج و در معرض فروش قرار می‌گرفت. پیشنهاد دادم تابلوی بزرگترین باغ پرندگان را به بزرگترین دکان پرنده فروشی جهان تغییر نام دهند.

او گفت: وجود چنین مرکزی که با غارت حیات وحش بومی کشور و فروش بلیط گران قیمت به کار خود ادامه می‌دهد شایسته پایتخت ایران نیست. در حدود ۱۸۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در کشور وجود دارند که به لطف چند برابر کردن حقوق برخی کارکنان شهرداری سر از قفسهای باغی در می آورند که رعایت نکات مربوط به بهداشت، تغذیه و آب پرندگان در آن به فراموشی سپرده شده بود و حرف ما بعنوان کمیته علمی خریداری نداشت. به همین دلیل باغ پرندگان لویزان را ترک کردم.

مشاور رییس سازمان محیط زیست گفت: به شهرداری منطقه ۴ معترض شدیم و شهردار برای رسیدگی به این تخلفات با ما همراهی کرد اما فورا برکنار شد. شکایت به شورای شهر تهران هم بی نتیجه بود. از امروز که پرونده این تخلفات به رسانه ها کشیده شده من هم در این پرونده، یک مدعی خواهم بود و شخصا رسیدگی به این تخلفات را پیگیری خواهم کرد تا هرچه زودتر از این چپاول و غارت جلوگیری شود و تهران باغ پرندگانی داشته باشد شایسته ایران و ایرانی.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    8 0
    یه کم صبر کنید تا شهرداری اونجا رستوران پرندگان دائر کنه
  • صادق IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    14 0
    دمت گرم برای مسولیت پذیری و وجدانت
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    11 0
    بعید میدونم آقای کهرم دروغ بگن و باید گفت که خجالت آوره
  • بی نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    11 0
    درود بر شما انسان آزاده که حقایق را گفتید.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    13 0
    باغ پرندگان دزفول که قتلگاه پرندگان باغ پرندگان اصفهان مخصوصا برای پرندگان شکاری یک شکنجه گاه است تا باغ پرندگان
  • سایه A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    11 0
    ای داد بیداد...از هر چیزی درآمد زایی میکنندمگه درامد حاصل از فروش بلیط ورودی کم بود که حالا به فروش پرنده ها هم روی آوردن؟؟معلومه وقتی مکان رسمی مثله باغ پرندگان خریدار باشه صیاد ها هم به صید و شکار ادامه میدن ... این همه تخلف کم نیست به راحتی میتونن جلوی فعالیت باغ پرندگان رو برای همیشه بگیرن
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    9 0
    متاسفانه باغ پرندگان تهران یکی از بدترین جاهایی است که رفتم بوی بد بیشتر پرندگان در قفس ها ی کوچک وکم ارتفاع نگهداری می شوند ووقتی آدم آن جا را با باغ پرندگان مالزی مقایسه می کند احساس می کند این پرندگان مرتکب خطای بزرگی شده اند ومرکتب به زندان با اعمال شاقه اند
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    8 0
    می دانم چاپ نمی کنید ولی شهرداری از فروش هیچ چیز که در اختیاردارد نمی گذرد از تراکم وفروش باغ وفضای سبز تا یک پرنده ولی پرندگان اگر از آن پارک بروند تازه راحت می شوند آن باغ پرندگان نیست قفسهای تنگ کوچک برای نگهداری آن پرندگان است در تمام باغهای پرندگان در جهان پرندگان پرندگان در فضاهای بزرگ وباز نگهداری می شوند ولی در این جا در باغ کوچک واقعا کاش تمام مردم ما مثل دکتر کهرم وظیفه شناس بودند
  • رشید ن A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    7 0
    از شورای محترم شهر تهران خواهش میکنم پیگیر قضیه باشند. پرندگان بی زبان خدا گناه دارند.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    3 0
    شورای محترم شهر کمی هم به فکر بزرگترین دکان مطبوعات ایران در خدمت بخش خصوصی هم باشند.آقای دکتر کهرم عزیز؛ خانه شهرداری از پایبست ویران است
  • حسین US ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 4
    مثال بارز ثبات شخصیت و نظرات کارشناسانة پیر عرصة محیط زیست در برخورد با باغ پرندگان تهران محرز است؛ یادش به خیر جمعه 27 اردیبهشت سال 92 بود که تازه باغ پرندگان افتتاح شده و دکتر کهرم نیز در کنار جمعیت خوش و خرم از افتتاح در مصاحبه با خبرگزاری مهر در دفاع از افتتاح این باغ افاضة علم و دانش نموده فرمودند: "تمام استانداردهای جهانی برای رعایت حقوق حیوانات در این باغ رعایت شده و گواه این مطلب تعداد زیادی تخم گذاری است که روزانه توسط پرندگان این باغ رخ می دهد
  • حسین RO ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 6
    هنوز دو سال نشده که نظرات ایشون عوض شده این مرد فرق جوجه کورکور سیاه و هما رو نمیدونن، معتقد هستن که چشم پرنده ها فاقد سلول مخروطیه به ترم تای دودی میگن قرقی کبود بعد میگن پرنده شناس هستن عجیبه کیش شخصیت آخرش ما رو خفه میکنه....