ایرنا نوشت ، معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:کمتیه ویژه استقبال ،تشییع و تدفین جان باختگان حادثه منا در استان تشکیل شده و شرح وظایف دستگاههای مربوطه برای برگزاری این آیین باشکوه ، نیز ابلاغ شده است.

خدابخش مرادی نافچی،در نشست کمیته استقبال از حجاج استان افزود:تشییع جان باختگان حادثه منا ،در روز ورود آنان حجاج به استان، ابتدا در شهرکرد صورت می گیرد و سپس در شهرستان های محل سکونت حجاج ،انجام خواهد شد.
به گفته وی،پیکر پاک و مطهر این جان باختگان از چهارراه دوازده محرم(فلکه آبی)به سمت چهارراه بازار تا میدان امامزاده برگزار می شود،سپس نماز این حاجیان جان باخته از سوی امام جمعه شهرکرد اقامه می شود.

وی گفت:در این کمیته مقرر شد که پیکر مطهر این جان باختگان با آمبولانس های هلال احمر تا محل تشییع ،حمل شود و شهرداری های استان نیز شرایط لازم برای تشییع و تدفین این جان باختگان را فراهم کنند.

به گفته وی،در این کمیته،برای برپایی باشکوه ایین تشییع جان باختگان حادثه منا، ادارات کل حج و زیارت، هلال احمر ،پلیس راهور ، بخش های مختلف نیروی انتظامی،سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام و شهرداری ها نقش آفرینی دارند.
وی گفت:برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری این نهادها،برای کاهش دغدغه خانواده های دغدار در امر برگزاری مراسم تشییع و تدفین است و آیین باشکوه تشییع حجاج جان باخته در استان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
گفتنی است ،در فاجعه منا که بر اساس بی کفایتی دولت آل سعود در مکه اتفاق افتاد،متاسفانه شش نفر از حجاج این استان جان خود را از دست دادند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: استاندار و مسوولان استان، در دیدار با خانواده حجاج جان باخته استان،پیام تسلیت رییس جمهوری،هیات دولت و وزیر کشور را به آنان ابلاغ کردند.
مرادی گفت:عربستان باید به عنوان خادم الحرمین، بهترین خدمات را به مسلمانان ارائه دهد و بهترین شرایط و امکانات را برای زائران فراهم کند.
وی اظهار داشت:این در حالی است که حکومت عربستان، مشغول دخالت در امور کشورهای دیگر مانند سوریه و یمن است.
مرادی افزود:دولت های اسلامی،نباید در برابر این بی کفایتی و بی مدیریتی مسوولان عربستان ساکت بمانند.
به گزارش ایرنا،امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از چهارمحال و بختیاری به حج تمتع اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد و یک کاروان از بروجن است.
در حادثه مرگباری که صبح پنجشنبه، دوم مهر به علت ازدحام جمعیت در رمی جمرات منا رخ داد،بر اثر بی تدبیری دولت عربستان و مسدود شدن یکی از مسیرهای شلوغ جمعیت، بیش از چهار هزار و 700 زائر کشته، مفقود و مصدوم شدند که شمار فوت شدگان ایرانی تاکنون 239 نفر، زخمی ها 27 نفر و مفقودان 248 نفر اعلام شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =