انجمن کتابخانه ها و نهضت مطالعه مفید خرم آباد تشکیل جلسه داد

در فرمانداری شهرستان خرم آباد جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خرم‌آباد تشکیل جلسه داد و به بررسی ظرفیت سازمان های مردم نهاد در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه پرداخت.

به گزارش خبرانلاین ،در ابتداي جلسه فرماندار خرم آباد ضمن تبريك دهه امامت و اعياد قربان و غدير، گفت: به‌واسطه بي‌تدبيري دولت سعودي كام همه مسلمانان تلخ شد و اميدواريم از اين حادثه‌ها كمتر اتفاق بيفتد.
حبيب اله خجسته پور با بيان اينكه در دهه امامت و ولايت برنامه‌هايي ابلاغ شده و در جهت اجرايي كردن آن‌ها تلاش خود را داشت باشند، بيان كرد: اين جلسه با برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب خرم‌آباد مصادف شده است و جا دارد از زحمات اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در جهت برگزاري اين نمايشگاه تقدير و تشكر به عمل آيد.
خجسته پور با اشاره به اينكه نفس برگزاري نمايشگاه كتاب تلنگري براي همه ما جهت رفتن به‌سوي كتاب‌خواني است، گفت: در جلسات انجمن بيشتر به فضا و ساختمان رسيدگي مي‌شود در حالي‌كه عنوان آن نهضت كتابخواني مفيد است و اين‌كه چه كنيم كه دقايقي موبايل‌ها و تكنولوژي را رها كنيم و به كتب رجوع كنيم و انتظار داريم اعضاي انجمن نيز در اين زمينه نظردهي كنند تا در جهت ترويج فرهنگ كتابخواني تلاش كنيم.
وي گفت: در زمينه نيم درصد سهم نهاد كتابخانه ها از محل درآمدهاي شهرداري پيشنهاد مي‌كنيم به‌عنوان يك مصوبه همچون سهم آموزش و پرورش با دريافت قبوض از مردم سهم كتاب‌خانه ها را مشخص كند تا مردم به حساب نهاد كتابخانه هاي استان پول را واريز كنند.
فرماندار خرم‌آباد تصريح كرد: جهت استفاده فرهنگي از كتابخانه‌ها از نهاد كتابخانه ها مي خواهيم ليست كتابخانه‌ها و ظرفيت سالن‌هاي آنها و ساعات مورد نظر را براي فرمانداري ارسال كنند تا دستگاه فرهنگي در جريان برنامه زماني اين مجموعه جهت استفاده قرار بگيرند.
خجسته پور همچنين بر لزوم تعيين تكليف زمين مجاور كتابخانه شهيد مطهري جهت اضافه شدن به فضاي اين مجموعه تاكيد كرد و گفت: جلسه اي با حضور نهاد كتابخانه هاي عمومي خرم آباد، شهرداري، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و همچنين معاون فرمانداري براي تعيين تكليف اين زمين برگزار شو

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =