وزیران امور خارجه ایران و پاکستان در حاشیه نشست سازمان ملل بر افزایش همکاری های اقتصادی بویژه در بخش انرژی تاکید کردند.

به گزار خبرآنلاین محمدجواد ظریف روز پنجشنبه به وقت محلی در حاشیه برگزاری هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «سرتاج عزیز» وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان دیدار و پیرامون مسائل مختلف منطقه، جهان و گسترش روابط سیاسی تجاری رایزنی کرد.
ظریف و «سرتاج عزیز» همچنین درخصوص مسائل مهم دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کردند.
افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور در پی لغو تحریم ها علیه کشورمان از جمله در بخش صادرات برق و گاز از ایران به پاکستان، از جمله موضوع های مورد گفت وگو در این دیدار بود.
دو طرف همچنین افزایش سفر مقام های دو کشور بویژه در بخش اقتصادی را خواستار شدند.

** ابراز امیدواری به ادامه نقش سازنده قبرس در کمک به حل بحران های منطقه
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «لوانیس کاسولیدس» همتای قبرسی خود دیدار و بر ضرورت رایزنی های مستمر دو کشور درخصوص مسائل مهم منطقه ای تأکید کرد.
وی همچنین ابراز امیداری کرد که این کشور همچنان به نقش سازنده خود در قالب اتحادیه اروپا برای کمک به حل مسائل و بحران های سوریه و یمن ادامه دهد.
دو طرف در این دیدار بر مناسبات دوجانبه و بررسی راه های تقویت روابط دو کشور و همچنین ادامه رایزنی های سیاسی درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه تأکید کردند.
وزیر امور خارجه قبرس نیز در این دیدار ضمن تبریک حصول توافق بین ایران و گروه 1+5 ، این توافق را نه تنها برای دولت و مردم ایران بلکه برای کل کشورها و ملت های منطقه مهم دانست.
وی همچنین، در خصوص ابعاد مختلف بحران سوریه از جمله مسائل مربوط به پناهندگان، با تأکید بر ضرورت پیدایش راه حل سیاسی برای این بحران، ادامه رایزنی های مستمر میان ایران و قبرس را ضروری دانست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =