۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۶

دبیرانجمن خودروسازان خواستار تجدید نظر مجلس در قانون واردات خودرو شد .

دبیر انجمن خودروسازان ،خواستارجلوگیری از تسریع واردات خودرو شد و از نمایندگان مجلس خواست در صحن علنی مجلس، دراین خصوص تجدید نظر کرده و ضمن لغو تبصره یاد شده، جدول کاهش پنج ساله تعرفه ها را از دولت بخواهند تا ضمن هماهنگی و برنامه ریزی برای کاهش تعرفه ها، شرایط برای پیوستن به WTO نیز فراهم شود.

به گفته احمد نعمت بخش ، این انجمن با کاهش تعرفه ها مخالف نیست و در استراتژی صنعت خودرو نیز تعیین تعرفه ها برای پنج سال آینده مورد تاکید قرار گرفته تا سرمایه گذاران و فعالان صنعت خودرو چشم اندازی از آینده خود داشته باشند.

براساس اظهارات وی ، کاهش تعرفه واردات خودرو باید به صورت هماهنگ و در زمان بندی از پیش تعیین شده انجام شود، در غیر این صورت، به نظام ارزی کشور فشار وارد کرده و تولید داخل را مختل می کند.

به گزارش عصر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: سال گذشته یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در داخل کشور تولید شد که ارزبری آن 2.8 میلیارد دلار بود؛ در حالی که ورود 50 هزار دستگاه خودروی خارجی، یک میلیارد دلار ارز برده است.

وی خواستار هماهنگی و همگونی  تعرفه های خودرو با سایر اقلام  شد و با بیان این که تعرفه واردات کفش 120 درصد و کاشی و پوشاک 100 درصد است، گفت: در مقایسه با این ها، تعرفه 90 درصدی خودرو بالا نیست، اما کاهش 20 درصدی ناگهانی این رقم که در چهار سال اخیر ثابت مانده، قابل تامل است.

کد خبر 46379

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • omid IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۹
    1 0
    توی این چندین ساله خوب خودرو بی‌ کیفیت به مردم فروختید چرا مردم باید تاوان بی‌ کفایتی شما را بدهند
  • امین IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۹
    1 0
    با کیفیت پایین خودروها مصرف سوخت بالا هست وبا واردات خودرو مصرف سوخت میاد پایین تو ژاپن به ازای هر صد کیلومتر 3/5 یا 4 لیتر بنزین مصرف میشه ولی تو ایران 9 لیتر میگن ولی 11 و12 لیتر مصرف میکنه خودروهای با سطح ایمنی کم که 30 سال هست به خورد مردم دادن
  • بدون نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    1 0
    سالهاست كه هر ساله مطابق چشم انداز بيست ساله منتظر كاهش تعرفه هاي واردات خودرو هاي خارجي هستيم تا شايد با ايجاد اندكي رقابت در بازار خودور ، اندكي به كيفيت خودرو هاي ساخت داخل افزوده شود.ولي هر ساله با لابي قدرتمندانه شركت هاي اكنون رفيق سايپا و ايران خودرو در مجلس اين مساله وتو مي شود.
  • بدون نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    1 0
    بهتر نيست به جاي تنها ديدن نيمه خالي ليوان و بحث واردات خودروهاي گران قيمت ، متوجه شويم شركت هاي خودرو سازي در كلاس هاي مختلف و قيمت هاي مختلف داراي خودرو هستند و براحتي مي توان با تسويب يك قانون جامع اقدام به واردات خودرو هاي ارزان تر با تعرفه پايين تر و واردات خودرو هاي گران تر با تعرفه بالاتر نمود تا ديگر نمايندگان نگران بهره بردن طبقه مرفه از تسهيلات ورود خودرو هاي لوكس نباشند.
  • بدون نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    1 0
    بهتر است قبل از تسويب قانون ورود خودروهاي گازوييل سوز وضعيت كيفي گازوييل را بهبود دهيم وگرنه مجبور به تامين اين سوخت از خارج خواهيم شد و ميزان وابستگي كشور به بيگانگان افزايش مي يابد.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
    1 0
    از سال 70 قراربوددولت فقط تا پایان سال 78 از خودروسازان حمایت کند و سپس تعرفه را کاهش دهد ولی الان بعداز ازگذشت نزدیک به 18 بازداد این خودروسازان بلند است که دولت حمایت نمیکندو ای داد و ای بیداد که صنعت مادرکشوررا نابود میکنند و اشتغال فلان و فلان و بیکاری وبقیه اراجیف همیشگی و000
  • رضا پورواحد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۴
    0 0
    با توجه به اینکه روند ساخت خودرو در کشور در طی سالیان گذشته غیر از کمیت در هیچ مولفه دیگری پیشرفت نداشته است و سیاست گذاری های اشتباه مسوولان این صنعت، کارخانه های خودرو سازی کشور را به صورت کاملاً وابسته به حمایتهای دولتی در آورده است، برای برون رفت از این بحران پیش از اینکه کارخانه های ما به ورطه ورشکستگی کشیده شوند می بایست غده چرکین حمایتهای دولتی برداشته شده تا با ایجاد رقابت بین المللی شاهد پیشرفت واقعی صنایع خودرو سازی کشورمان باشیم.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۸
    0 0
    405بیست سال بیش 14ملیون تویاناکمری تکنولوزی جدید 16 ملیون ولی توایران 42 ملیون چرا؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۷
    0 0
    واقعا اگر بعد از این همه سال حمایت که جور ان را هم مردم میکشند اگر توان تولید با کیفیت وقیمت در سطح جهانی را نداریم بهتر نیست دراین بنگاه خیره را ببندند؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۸
    0 0
    حمايت از صنعت خودرو سازي فقط با فراهم آوردن امكان رقابت امكان پذيره نه با از بين بردن امكان رقابت. نتيجه ممنوعيت واردات خودرو اين شده كه روز به روز محصولات ايران خودرو و سايپا آشغال تر شدن. به اين ميگن حمايت ؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین