لوح سنگی یادبود «اصفهان، شهر جهانی صنایع دستی» رونمایی شد/معرفی فروشگاه های دارای نشان ملی اعتماد

به گزارش مهر لوح سنگی یادبود « اصفهان، شهر جهانی صنایع دستی» با حضور مسئولان استانی و کشوری و مهمانان خارجی در میدان نقش‌جهان رونمایی شد.

پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت ثبت اصفهان شهر صنایع دستی جهان با حضور سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان، جمالی نژاد شهردار و زرگرپوز استاندار اصفهان و مهمانان خارجی غدا هیجاوی رئیس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، کریشنا مشاور شورای جهانی صنایع دستی، مروان ابوخلف مشاور عالی صنایع دستی فلسطین، الفارسی معاون وزارت صنایع کشور عمان برگزار و اعتبارنامه ثبت جهانی اصفهان به شهردار و استاندار اصفهان اهداء شد.

اما عصر امروز در پایان این مراسم نیز مهمانان مراسم به میدان امام خمینی (ره) رفتند تا لوح سنگی یادبود ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی را در کنار عمارت زیبای عالی‌قاپو رونمایی کنند.

مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات شهرداری اصفهان در راستای حراست از این عنوان جهانی اظهار داشت: ورود شهرداری اصفهان به جرگه شهرهای ثبت جهانی انتهای کار ما نیست بلکه سرآغازی برای فعالیت‌های مهم‌تر و بنیادین است.

تهیه برنامه‌های مدون برای صنایع‌دستی اصفهان

وی با اشاره به اینکه قرار است برنامه‌های مدونی برای صنایع دستی در شهر اصفهان تهیه شود، افزود: تهیه طرح جامع صنایع دستی در اصفهان از جمله این برنامه‌هاست که با همکاری مسئولان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محقق می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همچنین در تکمیل ثبت جهانی شهر اصفهان، ورود این شهر به شبکه شهرهای خلاق با جدیت پیگیری می‌شود، ابراز داشت: اگر طرح جامع صنایع دستی شهر اصفهان آماده شود تمام دستگاه‌ها می‌توانند وظایف خود را در راستای ارتقای آن انجام دهند که این موضوع در توسعه صنایع دستی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه تاکنون پیشنهادت زیادی در زمینه توسعه و ارتقای صنایع دستی اصفهان پیشنهاد کرده‌ایم، ابراز داشت: ایجاد یک بازارچه صنایع دستی در اصفهان و پاکسازی میدان امام (ره) به عنوان بازار تاریخی از صنایع‌ دستی کشورهای بیگانه از مهم‌ترین این موارد بوده است.

وی به اشاره به پیشنهاد خود برای ارتقای صنایع دستی این شهر تصریح کرد: با توجه به آشفتگی مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی و آثار ارزشمند تاریخی و شهری اصفهان همچون راسته بازار و میدان نقش جهان، شهرداری با همکاری استانداری، سازمان میراث فرهنگی و بازاریان و هنرمندان، نسبت به مرمت، بازسازی و زیباسازی این مراکز اقدام جدی کند.

نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر اصفهان به نام هنر

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان را به نام شهر موزه می‌شناسند، تاکید کرد: نباید جای صنایع دستی در هیچ نقطه‌ای از شهر اصفهان خالی باشد.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌های ما در شهرداری اصفهان این است که در آینده یکی از خیابان‌های شهر به عنوان «خیابان هنر» معرفی شود که در آن هنرمندان اصفهان به ویژه هنرمندان صنایع دستی که شاخه‌ای از هنرمندان ما هستند بتوانند در آن عرض اندام کرده و آثار خود را ارائه دهند.

گفتنی است در حاشيه این مراسم به ۵ فروشگاه برتر صنایع دستی نشان ملی اعتماد اهدا و اعتبارنامه ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنايع دستی از طرف غدا هيجاوی مدير آسيا اقيانوسيه شورای جهانی صنايع دستی در دو نسخه به استاندار و شهردار اصفهان اعطا شد که استاندار نیز این نشان را به مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =