واحدمرکزی خبر نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه حمله هوایی نیروهای آمریکایی را به یک بیمارستان در شهر قندوز افغانستان به نزدیکان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و افزود تحقیقات کاملی درباره این ماجرا صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد:
وی در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد گفت: «از طرف مردم آمریکا تسلیت عمیق خود را بابت مرگ متخصصان پزشکی و تعدادی از غیرنظامیان در این ماجرای فاجعه‌بار در یک بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در قندوز ابراز می‌دارم.»
وی افزود:‌ «وزارت دفاع تحقیقاتی جامع را آغاز کرده است و ما منتظر نتایج آن هستیم و بعد نظر قطعی خود را درباره شرایط مربوط به این حمله اعلام می‌کنیم؛ از وزارت دفاع خواسته‌ام مرا از نتایج و جزییات تحقیقات مطلع کند.»
اوباما همچنین گفت: «ما به کار با اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان و شرکای بین‌المللی خود برای حمایت از دفاع ملی و نیروهای امنیتی افغانستان برای امنیت این کشور ادامه می‌دهیم.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    9 2
    كفگير دروغگويي امريكايي ها به ته ديگ خورده، امريكايي كه صدها ماهواره در هوا دارد و پيشرفته ترين سيستم هاي ناوبري را دارد، چطور در روز فرق بين بيمارستان با هدف ديگر را نمي دهد. اين آخر زذالت استكبار است كه مردم را به خاك و خون مي كشد و هر 100 يكي را هم عذر خواهي مي كند. اگر اين اقدام در امريكا بر عليه چند تا حيوان انجام شده بود برا اساس قانون حمايت از حيوانت خلبان وفرمانده آن را محكوم به زندان كرده بودند.
  • محمد صادق IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 3
    مردم شهر تاوان همكاري نكردن با طالبان و ارباب شان آمريكا را دادند. اگر باز هم در كنار طالبان مي مانند باز بدليل همكاري با تروريستها تاوان مي دانند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 1
    همین فقط تاسف
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 8
    دم امریکا گرم.