شهردار کرج، گفت: پایه و اساس توسعه پایدار فرهنگی در جوامع شهری برنامه ریزی و فرهنگسازی برای ارتقاء فرهنگ و اخلاق شهروندی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج  علی ترکاشوند گفت: از کارآمد ترین سازکارهای مدیریت شهری برای دستیابی به فرهنگ اصیل شهروندی همچنین پذیرش مناسبات اجتماعی را توسعه فرهنگ شهری در ابعاد مختلف ذکر کرد. 

وی، اظهارداشت: با تحقق رویکردهای فرهنگی در جامعه شهری علاوه بر ارتقاء فرهنگ شهر و شهروندی زمینه برای کاهش هزینه های وارد بر شهر نیز فراهم می شود؛ در این صورت دستگاه های متولی خدمت رسانی فضای بیشتری برای ایفای نقش مدیریتی خود در قبال شهر و شهروندان پیدا می کنند.
ترکاشوند با اشاره به نقش دستگاه های فرهنگی در توسعه فرهنگ شهروندی عنوان کرد: مدیریت شهری به عنوان دستگاهی خدمت رسان و مسئول در برابر تامین خواسته های شهروندی در امر فرهنگسازی و توسعه فرهنگ ایفای نقش می کند؛ یکی از مسئولیت های مهم این نهاد نیز اشاعه فرهنگ شهروندی با محورهای مختلف و متنوع در این راستا می باشد.
شهردار کرج، عنوان کرد: مدیریت شهری با ارائه طرح های مرتبط با توسعه فرهنگ شهروندی در راستای فراهم آوردن ابزارهای توسعه پايدار فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي گام برمی دارد.
وی با عنوان اینکه شهر و شهرنشيني از جدي ترين و مهمترين مباحثي است كه توجه جدي به آن مي تواند پايه هاي توسعه پایدار را رقم بزند، اظهارداشت: آنچه در این راستا اهمیت می یابد ایجاد تعامل بین خرده فرهنگ های موجود در شهر است.
" فرهنگ شهر نشینی" متناسب با رشد شهرنشینی توسعه یابد
شهردار کرج با عنوان اینکه " فرهنگ شهر نشینی" باید متناسب با افکار شهروندی توسعه و ارتقاء یابد، افزود: رشد شهرنشيني و حرکت به سوی صنعتي شدن جوامع شهري بدون درنظر گرفتن فرهنگ شهرنشيني زمینه را برای بروز مشكلات و موضوعات مختلف فراهم می کند.
ترکاشوند، بیان کرد: نهادها و دستگاه های متولی فرهنگ با توجه به اهمیت موضوع مطرح شده باید به ساز کارهایی که موجب تعامل این مهم می شوند، توجه ویژه ای داشته باشند.
وی از مدیریت شهری به عنوان عاملی مهم در تحقق اهداف فرهنگ شهری یاد کرد و گفت: این نهاد مردمی توان و ظرفیت اجرای طرح های معرف توسعه فرهنگی در زمینه های مختلف را دارد و از حرکت در این مسیر استقبال می کند؛ هماهنگی با سایر دستگاه های متولی فرهنگ نیز از موضوعاتی است که مدیریت شهری بر انجام آن تاکید دارد؛ توسعه پايدار فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در سایه تعامل و انسجام فرهنگی بین دستگاه های متولی به نحو مطلوبی ممکن می شود.
ترکاشوند، اظهارداشت: در این خصوص می توان مديريت شهري را به عنوان یکی از مجموعه های مهم و فعال شهر که نقش به سزایی در فراهم آوردن مولفه های کارآمد شهری دارد، معرفی کرد.
وی، بیان کرد: از اهداف مهم شهرداری ها بهبود مناسبات اجتماعي شهروندان است؛ از نظر فرهنگي شهر خوب و مطلوب علاوه بر مديريت شهري كارآمد نيازمند شهرونداني آگاه و آشنا به حقوق وظايف شهروندي دارد که توسعه فرهنگ به تحقق این مهم کمک می کند؛ آنچه برای مديريت شهري اهمیت دارد، تلاش براي آگاه سازي عمومي و ايجاد و ارتقاء فرهنگ شهرنشيني، گسترش شهروند مداري و... می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =