ورزش ایران امسال به راهکار جدیدی برای درآمدزایی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آن اوایل، وقتی که حسینی، مجری غیر ورزشی صدا و سیما در برنامه های پخش زنده والیبال حاضر می شد و مردم را تشویق می کرد که به شماره 3060 پیامک بزنند، کمتر کسی می دانست که هدف از انجام این کار چیست. اما حالا با گذشت زمان، مردم به حضور حسینی و جملات بعضا اشتباه او درباره ورزش عادت کرده اند و می دانند اگر او خیلی تلاش می کند تا مردم به چند شماره اعلام شده پیامک بزنند، به این دلیل است که هم برای صدا و سیما سود مالی دارد، هم برای رشته های ورزشی.
حسینی در جریان برنامه های پخش زنده مسابقات با حرف هایی که می زند نشان داده که شاید خیلی از ابتدایی ترین مسائل ورزشی را هم نمی داند. اما او خوب می داند چگونه بیننده ها را ترغیب کند که به شماره های اعلام شده پیامک بزنند و اسپانسر رشته های ورزشی شوند.
اخیرا سامانه های 3060 و 3090 برای والیبال و لیگ برتر اعلام شده اند و درآمدی که از این سامانه ها به دست می آید، بین نهادهایی که در این ماجرا نقش ایفا می کنند پخش می شود. سامانه 9090 هم برای تیم ملی اعلام شده که البته داستان آن با دو سامانه دیگر متفاوت است.
شرکتی به نام لوح مهر مجری این طرح هاست. این شرکت با همکاری همراه اول، سازمان صدا و سیما و تیم ورزشی مورد نظر، طرحی را اجرا می کنند که به ازای دریافت هر پیامک، 200 تومان از فردی که پیامک را ارسال کرده پول می گیرند. این هزینه روی قبض مشترک منظور می شود.
در طول مدتی که مسابقه برگزار می شود، حسینی مجری صدا و سیما چند بار روی آنتن می رود و مردم را تشویق می کند که پیامکی به شماره مورد نظر بدهند و در انتظار بردن جوایزی وسوسه کننده باشند. حسینی البته به خاطر تبلیغات بیش از حدی که برای ارسال این پیامک ها می کند، خیلی بین اهالی ورزش محبوبیت ندارد اما او برای درآمدزایی تیم ها و فدراسیون های ورزشی این کار را انجام می دهد.
به ازای هر یک میلیون نفری که پیامک می دهند، 200 میلیون تومان به حساب واریز می شود و رقم این پول آن قدر درشت می شود که صدا و سیما و شرکت های طرف قرارداد بتوانند به تعهد خود درباره پرداخت جوایز عمل کنند. با حساب 200 میلیون تومان در روز، می توان به این نتیجه رسید که ماهی 6 میلیارد تومان از مشترکان کسر می شود. پس از کسر رقم جوایز، مبلغ باقی مانده بین صدا و سیما، همراه اول، شرکت لوح مهر و تیم یا فدراسیون ورزشی تقسیم می شود.
این رقم آن قدر قابل توجه هست که قرار شده در ماه به هر کدام از تیم های استقلال و پرسپولیس 2.5 میلیارد تومان پرداخت شود. به عبارتی سهم استقلال و پرسپولیس از درآمد این سامانه، جمعا ماهی 5 میلیارد تومان می شود و در کنار آن، سایر طرف قراردادها هم سهم خود را دارند.
اما درمورد شماره 9090 ماجرا فرق می کند. برای این شماره، قرارداد مشارکتی بسته نشده و شرکتی که مجری این طرح برای تیم ملی است، از طریق آگهی های تلویزیونی، تبلیغات خود را انجام می دهد و پول آگهی هم یکراست به خزانه صدا و سیما می رود و از آن پولی به تیم ملی فوتبال نمی رسد. اگر هم قرار باشد پولی به تیم ملی برسد، از محل پیامک هایی است که هواداران تیم ملی ارسال می کنند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذر A1 ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    10 1
    والا اوایل که فقط می گفتن بینندگان اس ام اس بدید حمایت خودتون و از تیم ملی نشون بدین حرفی هم از ۲۰۰ تومن نمی زدن. مردم بی خبر از همه جا هم یه عالمه اس ام اس دادن و سرشون کلاه رفت تا این که فهمیدن چه خبره بعد مجری می اومد می گفت ۲۰۰ تومن ناقابل . ولی الان با این محاسبات شد ماهی 6 میلیارد تومان ناقابل. به نظرم یه جورایی نوع جدیدی از دزدی است.
  • مسيح مسيح IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    13 1
    حسيني فقط ميگه پيامك بزنيد و جايزه بگيريد ولي نميگه اين پيامكها اختاپوست وار شارژ تلفنو به يغما ميبره.محترمانه دزدي ميكنن شرم آوره.
  • علی A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    10 1
    عجب شیر تو شیریه....اون وقت هیچ کس کاری باهاشون نداره ...من چقدر ساده ام چی میگم
  • حسینم IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    2 0
    واب به روزی که بگندد نمک
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
    0 0
    تا تقاضایی نباشد، عرضه‌ای هم نیست. در وصف ساده اندیشی ملت ما