مهر نوشت: معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ۵ برابری ظرفیت پهنای باند اینترنت داخل کشور (آی پی داخلی ) تا سال ۹۶ خبر داد.

محمدعلی آریانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت برای افزایش ظرفیت اینترنت داخل کشور، گفت: طبق ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه باید به جایگاه دوم منطقه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی برسیم که در این زمینه برنامه‌ریزی برای افزایش حجم آی پی داخلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم سرانه پهنای باند ترکیه ۱۵۰ کیلوبیت بر ثانیه و سرانه کشورمان ۳ تا ۴ کیلوبیت بر ثانیه بود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها حجم اینترنت داخلی در سال ۹۳ به ۴ ترابیت رسید و قرار است در سال ۹۴ به ۸ ترابیت و در سال ۹۶ به ۴۰ ترابیت در ثانیه برسد تا بتوانیم سرانه پهنای باند اینترنت کشور را به ترکیه و عربستان برسانیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۹۹ این ظرفیت به ۸۰ ترابیت خواهد رسید، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و شرکت زیرساخت از محل درآمد حاصل از مجوهای صدور پروانه به اپراتورهای ارتباطی ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است.

وی با بیان اینکه به حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای دو سال آینده نیاز داریم، گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده و مابقی در دستور کار قرار دارد.

آریانیان با اشاره به شاخص‌های مدنظر در برنامه ششم توسعه برای ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی کشور، خاطرنشان کرد: در این برنامه ۴ شاخص اصلی در پهنای باند اینترنت داخلی، ترانزیت ارتباطات و توسعه شبکه انتقال و افزایش ظرفیت اینترنت بین‌الملل مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید تا جایی که ممکن است ظرفیت اینترنت داخلی را افزایش دهیم، گفت: با هدف ارتقای سخت‌افزاری، ایجاد دیتاسنتر و شبکه توزیع محتوای داخلی، رشد ۵ برابری آی پی داخلی نسبت به خارجی را تا سال ۹۶ برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این امر کیفیت شبکه را ارتقا داده و اطلاعات را در نزدیکترین مرکز در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =