ایسنا نوشت:فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از خاکسپاری پیکر شهید سردار همدانی در جوار آیت‌الله موسوی همدانی خبر داد.

سردار "غلامعلی ابوحمزه" در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به علت علاقه سردار شهید همدانی به آیت‌الله همدانی پیکر وی در جوار این عالم همدانی به خاک سپرده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیکر شهید دیشب(جمعه شب) وارد کشور شد، افزود: پیکر شهید همدانی یک‌شنبه 19 مهر، ساعت 17 با هواپیما به همدان انتقال داده و پس از آن با استقبال مردمی در میدان سپاه به حسینیه ثارالله سپاه همدان منتقل می‌شود.

ابوحمزه با تاکید بر علاقه سردار همدانی به ولایت و ائمه اطهار(ع) ادامه داد: برنامه ورود وی را در حسینه ثارالله سپاه همدان همراه با اقامه نماز جماعت و برنامه عزاداری تا ساعت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه و درخواست جوانان و دانشجویان مبنی بر برگزاری مراسم وداع با سردار شهید همدانی، تصریح کرد: ساعت 21 پیکر شهید به مسجد دانشگاه بوعلی‌سینا انتقال داده شده و تا ساعت 23 همراه با عزاداری و وداع دانشجویان بوده و مجدد به سپاه منتقل می‌شود.

ابوحمزه ساعت آغاز مراسم تشییع پیکر شهید سردار همدانی را 9 صبح روز دوشنبه 20 مهر در میدان امام خمینی(ره) همدان عنوان کرد و گفت: در این مراسم فرمانده‌کل سپاه کشور، سرلشکر "محمدعلی جعفری" سخنرانی خواهد کرد و سپس نماز بر پیکر شهید اقامه می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از اتمام نماز، پیکر شهید روی دست مردم تا میدان شهدا تشییع خواهد شد و پس از آن به گلزار شهدا برای دفن انتقال داده می‌شود و در آنجا در جوار مزار آیت‌الله موسوی همدانی به خاک سپرده خواهد شد.

ابوحمزه مراسم ختم سردار همدانی را از ساعت 15 تا 17 اعلام کرد و گفت: این مراسم در حسینه امام خمینی(ره) و با سخنرانی دادستان‌کل کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین"سیدابراهیم رئیسی" برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم هفتم شهید سردار همدانی در روز پنج‌شنبه 23 مهر همزمان با اول محرم خبر داد و تاکید کرد: این مراسم در حسینیه امام خمینی(ره) و با سخنرانی مقامات سپاه کشور، برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سپاه تقاص خون تک‌تک شهیدان خود را خواهد گرفت، افزود: سپاه تقاص خون شهیدان خود و همه کودک‌کشی‌ها، مهمان‌کشی‌ها را خواهد گرفت و کاری خواهد کرد که تروریست‌ها و همدستانشان از کرده خود پشیمان شوند.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا برچیده نخواهد شد، تاکید کرد: افرادی که از برداشتن شعار مرگ بر آمریکا سخن می‌گویند، فهم درستی از انقلاب و اهدافش نداشته و متوجه نیستند که در طول 62 سال، از کودتای 28 مرداد تا الان آمریکا دائما در حال توطئه علیه ایران بوده و نقطه سفیدی در اعمال خود ندارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: سردار همدانی در موفقیت و پیروزی ارتش و مردم سوریه نقش بسیار موثری داشت و توانست فرهنگ بسیج را در آن کشور جاری و ساری کند.

سردار "مظاهر مجیدی" با اشاره به فعالیت‌های سردار همدانی پیش از انقلاب، تاکید کرد: وی نقش مهمی در پیروزی انقلاب در استان همدان داشت و سنگ‌بنای سپاه را در همدان قرار داد و در جبهه سوریه با استفاده از تجربه و ایده بسیج نیز بسیار موفق عمل کرده است.

وی از حضور مقامات سپاه کشور و همرزمان شهید در مراسم تشییع پیکر وی در همدان خبر داد و تصریح کرد: کمیته‌های مختلف به منظور هماهنگی و اسکان میهمانان تشکیل شده و شاهد برگزاری مراسمی باشکوه برای سردار همدانی، فرمانده دل‌ها خواهیم بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    4 14
    لعنت خدا و ائمه اطهار علیهم السلام بر ظالمین و کسانیکه خون مردم را میریزند