پیروان ادیان مختلف در آمریکا دور هم جمع می شوند

خبرگزاری مهر نوشت:

پارلمان ادیان جهان در نظر دارد طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ اکتبر(۲۳ تا ۲۷ مهر) با گردهم آوردن شرکت کنندگانی از گروه های مختلف دینی بزرگترین گردهمایی بین دینی جهان را در شهر یوتا، سالت لیک در آمریکا برگزار کند.

عبدالمالک مجاجد رئیس هیئت مدیره پارلمان ادیان جهان گفت: هدف از برگزاری این رویداد این است که پارلمان ادیان جهان اعلام کند ما به تمام ادیان، مذاهب و مردم احترام می گذاریم.

این پارلمان بزرگترین و قدیمی ترین محفلی است که پیروان تمام ادیان و سنت های دینی را گردهم می آورد. انتظار می رود در این گردهمایی ۱۰ هزار نفر از ۸۰ کشور جهان حضور یابند. محل برگزاری این همایش مرکز همایش چون تعهد ما نسبت به محیط زیست، جنگ، خشونت و گفتمان انزجاری، عدم تساوی اقتصادی و زندگی بی بهره برگزار خواهد شد.

شخصیت های مشهور جهانی چون مرید مگوایر، اسکار آریس سانچز، دکتر کارن آرمسترانگ اسلام شناس مشهور، دکتر طارق رمضان اسلام شناس و استاد مطالعات اسلامی معاصر در دانشگاه آکسفورد، دکتر ابو پاتل، والری کار، دکتر آرون گاندی، جیم ولیس، دکتر وندا شیوا و شخصیت های مشهور دیگری در این همایش حضور می یابند. دالایی لاما رهبر معنوی بوداییان تبت هم به این همایش دعوت شده بود اما به علت بیماری قادر نیست در گردهمایی پارلمان ادیان جهان حضور یابد.

با توجه به این که شخصیت های مختلفی از گروه های دینی مختلف در یک محل کنار هم جمع می شوند، انتظار می رود هم سخنرانی های جذابی ایراد شود و هم تعداد شرکت کنندگان قابل توجه باشد.

دکتر ابو پاتل بنیانگذار و رئیس هسته جوانان بین دین به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی که در حضور اشتراکات و گفتگوهای دینی میان جوانان از ادیان و مذاهب مختلف فعالیت می کند گفت: از شرکت در پارلمان ادیان جهان شرکت می کنم بسیار هیجان زده هستم. این رویداد محفل بزرگی برای جنبش بین دینی است. امیدوارم که پارلمان امسال بتواند به دستاورهای قابل توجهی دست یابد.

پارلمان ادیان جهان برای نخستین بار سال ۱۸۹۳ برگزار شد، از آن زمان این رویداد تاریخی هر شیکاگو در آمریکا، کیپ تاون در آفریقای جنوبی، بارسلون اسپانیا و ملبورن استرالیا برگزار شد. برای نخستین بار در بیش از ۲۰ سال محل برگزاری گردهمایی پارلمان ادیان جهان به آمریکا بازگشته است.

براساس اظهارات برگزار کنندگان این پارلمان فرصت برقراری ارتباط بین پیروان ادیان مختلف را افزایش می دهد. اکثر افرادی که در این گردهمایی حضور می یابند دارای ارتباط های خوبی در جامعه بین ادیان هستند و اکثرا به علت تجارب فوق العاده و روابط خود در این پارلمان شرکت می کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =