ایسنا نوشت: یک عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: متأسفانه بعضی از افراد در برخی از منابر که در حاشیه امنیت خاصی هم هستند خیلی راحت تهمت می‌زنند و توهین می‌کنند.

حجت الاسلام محمد مقدم درباره نظر برخی علما در مورد پرهیز از سیاسی‌کاری در منابر مذهبی، اظهار کرد: ای کاش این توصیه نه تنها در محرم، بلکه در طول سال مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه منبر و مداحی سکویی برای طرح یک سری عقده‌افکنی‌ها، تهمت‌ها و غیبت‌ها شده و برخی منابر که در حاشیه امنیت خاصی هستند خیلی راحت تهمت زده و توهین کرده و خیلی راحت افراد را بدون دادگاه محاکمه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجلس وعظ باید مبتنی بر اخلاق باشد تأکید کرد: مجالس مذهبی باید بر مسائل اخلاقی و سوق دادن جامعه و فرهنگ به سمت مسائل اصیل دینی حرکت کنند و به این صورت همسو خواهند بود. مجالس وعظ برای ارشاد جامعه است و آنچه جامعه بیش از همه چیز به آن نیاز دارد تعهدات اخلاقی است.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: ما واقعاً باید مجالس وعظ، خطابه،‌ منبر و مداحی را از مسائل جناحی و سیاسی‌کاری جدا کنیم وگرنه سیاست به معنای واقعی کلمه در منبر مسأله خاصی ندارد. سیاست ‌ما ترکیبی از اسلام بر اساس قرائت اهل بیت و امام خمینی (ره) است.

وی افزود: اسلامی که درونش عدالت، آزادی، اخلاق و مبارزه با تجاوز و تعدی وجود دارد عین سیاست است و سیاست چیزی جز تنظیم روابط و مناسبات اجتماعی نیست که در منابر هم باید مطرح شود، اما آنچه باید از آن دوری کرد ارجاع دادن خطوط فکری و خط‌ بازی‌های سیاسی در منابر است که به جامعه آسیب می‌زند.

مقدم در پایان گفت: باید بکوشیم در عین حال که فرهنگ دینی ما با مسائل اجتماعی گره خورده این مسأله را پاس بداریم اما اخلاق را رعایت کنیم. اگر اخلاق مبنای ما باشد چه در روابط و مناسبات و چه در وعظ و خطابه مطمئناً از آسیب‌پذیری مصون خواهیم بود و می‌توانیم جامعه را به آبشخور صحیح دینی و فرهنگی هدایت کنیم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =