اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان البرز به مناسبت ماه محرم الحرام

پلیس استان البرز به مناسبت فرارسیدن موسم خونبار نهضت حسینی و ایام محرم با صدور اطلاعیه‌ای برگرامیداشت ارزش‌های والای این ماه بزرگ و اهداف نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) تأکید کرد.

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه پلیس ،باتوجه به نزديك شدن ماه محرم و برپايي مراسم عزاداري هيئت هاي مذهبي ، پليس استان البرز با سازماندهي 4هزار پليس يار محرم ضمن ايجاد فضايي مناسب و توام با امنيت براي برگزاري هرچه با شکوه تر مراسم سوگواري سرور و سالار شهيدان آقا اباعبدالله الحسين (ع ) از انجام هرگونه رفتار توأم با خرافه پرستي و بدعت گذاري جلوگيري خواهد کرد .
هرساله امت مسلمان و شيفتگان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) همزمان با آغاز ماه محرم در سراسر ميهن اسلامي اقدام به برپايي مراسم عزاداري ، سينه زني و زنجيرزني در تكايا و حسينيه ها مي كنند و اين مراسم هر سال با شكوهتر از سال هاي قبل برگزار مي شود .
با توجه به اين که برخي از افراد در ايام عزاداري از شيوه هاي نامتعارف استفاده مي كنند از همين رو به منظور پيشگيري از اين ناهنجاريهاي اجتماعي و فرهنگي ، فرماندهي انتظامي استان البرز با نگاهي جامعه محورانه ضمن گسترش تعامل با نهادها و تشكل هاي مردمي برون سازماني و همچنين استفاده از 4 هزار پليس يار محرم از انجام اينگونه اعمال جلوگيري و طبق ضوابط با مرتكبان آن برخورد قانوني خواهد كرد .
در شرايط حساس كنوني و دشمني ديرينه استكبار جهاني عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ، ضروريست كه عزاداران حسيني با تامل بيشتر به حادثه بزرگ عاشورا نگاه كرده و از شيوه هاي غيرمتعارف و توام با خرافه پرستي كه موجب خدشه دار شدن دين مي شود ، خودداري كنند .
در پايان جهت هرچه باشكوهتر برگزارشدن مراسم عزاداري سالار شهيدان ، از مسئولان هيئت هاي عزاداري و همچنين شهروندان درخواست شده است ، موارد زير را به هنگام عزاداري مد نظر قرار دهند :
1-قبل از حركت دستجات در خيابان ها به منظور جلوگيري از هرگونه بي نظمي و راهبندان ، حتماً برنامه مراسم هيئت خود و مسيرهاي حركت دستجات را به كلانتري و پليس راهنمايي و رانندگي محل اعلام نمايند.
2-پرهيز از سرو صدا و ايجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نيمه شب كه موجب آزار و اذيت مردم خصوصا افراد بيمار و سالمند مي شود.
3-پرهيز از توزيع نذورات در معابر اصلي خصوصاً تقاطع ها و ميادين پرتردد .
4-همكاري با پليس راهنمايي و رانندگي جهت پيشگيري از سد معبر و ايجاد ترافيك و راه بندان.
5-ضرورت رعايت ظواهر و شئونات اسلامي به خصوص رعايت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقايان به منظور حفظ حرمت شعائر ديني و شكوه ماه محرم.
6-اعلام موارد مشكوك يا ضرورت هاي پليسي به مرکز فوريتهاي پليسي 110 و عوامل انتظامي.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 467912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =